תכנית הממשלה לבני ברק: הוצאת אלפי קשישים והעברתם לבידוד

השרים דרעי ובנט סיכמו, באישור האוצר וראש הממשלה, על תכנית שתביא לפינויים מבתיהם של כ-4,500 קשישים ומבוגרים בבני ברק מבתיהם, והעברתם למלוניות לשם בידוד ושמירה על חייהם מפני הידבקות בקורונה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/04/20 18:19 ח בניסן התשפ

תכנית הממשלה לבני ברק: הוצאת אלפי קשישים והעברתם לבידוד
רחובות בני ברק בסגר, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

שרי הפנים והביטחון, אריה דרעי ונפתלי בנט, גיבשו היום (ה') מתווה לטיפול באוכלוסייה הקשישה בעיר בני ברק, לאור המשך התפשטות נגיף הקורונה בעיר. בשיחה השתתפו עוד שר האוצר משה כחלון, ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, נציגי האוצר והמל"ל.  הנושא אושר ע"י ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

השרים דרעי ובנט שוחחו ביניהם מוקדם יותר היום, וסיכמו להעביר את אוכלוסיית הקשישים (גיל 80 ומעלה) בבני ברק לבידוד במלוניות שיופעלו ע"י פיקוד העורף. מדובר על כ-4,500 אנשים, שימופו ע"י משרד הפנים והרשות המקומית. 

בנט הסביר מדוע החליטו לפנות את הקשישים לבידוד במלוניות: "מגיפת הקורונה מכה בבני ברק. הבעיה היא בקשישים, הקשישים בסכנת חיים מיידית ולכן קיבלנו החלטה לשלוח את צה"ל ופיקוד העורף למבצע להוציא את הקשישים מבני ברק, ולהעביר אותם למלונות כדי להגן עליהם. זוהי הסכנה המיידית. מעבר לכך, יש את אוגדה 98 שפועלת עם פיקוד העורף, עם עיריית בני ברק ועם ראשי ההנהגה החרדית בעיר. ביחד אנחנו נשמור ונדאג לתושבי בני ברק".

מספר החולים בבני ברק עלה היום פי שלושה, לתשע מאות חולים, ובשירותי הבריאות מעריכים כי מספר החולים והנשאים בעיר גבוה בהרבה. ברשתות החברתיות מתרבים הדיווחים על אזלת יד של הרשויות בנוגע להוצאת חולים מהעיר ולהעברתם לאשפוז, וכן חוסר יכולת לאכוף בידוד בעיר.

פעילות המשטרה בבני ברק

פעילות המשטרה בבני ברקצילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

עלות הפרויקט נאמדת בכ-75 מיליון ש"ח, שיועברו למשרד הביטחון ממשרד האוצר. המהלך יתבצע בתיאום עם מטה המאבק בנגיף הקורונה בבני ברק, בראשות ראש העיר אברהם רובינשטיין ואלוף (במיל') רוני נומה.

האוכלוסייה הבוגרת (גילאי 60-80) תישאר בבידוד ביתי הרמטי ככל האפשר, במקביל להקפדה על כללי הזהירות (ריחוק חברתי, חיטוי, חבישת מסיכות פנים ועוד) בקרב כלל האוכלוסייה בכל הגילאים.

המתווה הוצע מתוך הבנה כי האוכלוסייה הקשישה בבני ברק מצויה בסיכון הגבוה ביותר, ולכן יש להוציאה בהקדם מהעיר, המאופיינת בצפיפות רבה. במקביל, יצביעו שרי הממשלה בישיבת הממשלה הטלפונית באשר להטלת מגבלות נוספות על העיר בני ברק במסגרת תקנות לשעת חירום. הודעה בנושא תצא ע"י תקשורת ראש הממשלה.