עוצמה יהודית: "השגנו סיכום לפרישה, אך נתניהו סיכל אותו"

עוצמה יהודית מודיעה: "הושג סיכום על פרישה אך הליכוד חזר בו מההסכמות. לא נפרוש, נתניהו סיכל את ממשלת ה-61". הרב קנייבסקי: "הצבעה לעוצמה יהודית - שיגעון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/20 11:05 ה באדר התשפ

עוצמה יהודית: "השגנו סיכום לפרישה, אך נתניהו סיכל אותו"
ראשי עוצמה יהודית עם הרב דב ליאור, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם בכל זאת, ועל אף ההצהרות החוזרות ונשנות, מפלגת עוצמה יהודית תפרוש ברגע האחרון מהמירוץ לבחירות לכנסת? אחרי בוקר רווי שמועות ודיווחים, בעוצמה יהודית טוענים כי הליכוד הפר סיכום איתם. על פי הודעת המפלגה, "במהלך הלילה סוכמו תנאים עקרוניים בין עוצמה יהודית לליכוד. לפי התנאים, מאי גולן המוצבת במקום 34 לליכוד תשמש כחברת כנסת מטעם עוצמה יהודית, ואם תקום ממשלת 61 היא תייצג בהצבעות את מצביעי עוצמה יהודית. עוד על פי ההסכם, הליכוד יוריד את אחוז החסימה ויבוטל סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת. עוד סוכם, כי חאן אל אחמר יפונה תוך שישה שבועות".

בעוצמה טוענים כי "למרבה הפלא, הבוקר עדכנו נציגי הליכוד כי ראש הממשלה חזר בו מהסיכום ואפילו את התנאים הללו ראש הממשלה מסרב לקיים". עו"ד איתמר בן גביר מסר: "נתניהו מסכל שוב את ממשלת ה-61, ועושה רושם שהוא מעוניין בממשלת אחדות עם גנץ ולא בממשלת ימין. את נתניהו לא מסוגל לעשות את הדברים הללו אזי שהוא לא רוצה באמת לממש מדיניות ימין ועוצמה יהודית חייבת להתמודד כדי לשמור על הליכוד בימין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהוצילום: תומר נויברג, פלאש 90

פרשן חדשות 12, עמית סגל, העריך הבוקר (א') כי מפלגתו של בן גביר תפרוש בסופו של דבר. על פי סגל, בן גביר עשוי לעשות את החישוב כי עדיף לו לפרוש: "כרגע בן גביר שווה בבורסה לסחורות עתידיות 84,000 קולות שקיבל בספטמבר. בוודאות ייחתך בערך בחצי. עדיף לו לפרוש ולא להיחתך".

עוד הוא מנתח, כי "אם הימין יביא 59-60 בלי שיפרוש הוא ייזכר בימין לדיראון עולם, ויחוסל. גם אם יהיה 61 בלעדיו. לעומת זאת - אם יפרוש ויהיה 61 יטען לנצח שזה בזכותו, ואם לא יהיו - יסתמו טענות הימין. פרשתי ולא עזר, יגיד".

בנושא המימון שתקבל המפלגה אם תשיג אחוז מקולות המצביעים, מסביר סגל: "ויש את עניין הכסף. אם יקבל פחות מאחוז (וזה מסתובב שם באזור) הוא לא יקבל מהמדינה 1,400,000 שקל. מסתובבות שמועות על הבטחות מהחרדים לערבות".

הורה לנות למשטרה. הרב קנייבסקי

הרב קנייבסקיצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

בתוך כך, הרב חיים קנייבסקי, מחשובי הרבנים בציבור החרדי ליטאי, קורא הבוקר במפורש שלא להצביע לעוצמה יהודית. על פי דיווח של כתב 'כיכר השבת' ישראל כהן, הרב קנייבסקי השיב לשאלת מצביע ימין, כי אסור להצביע בשום פנים ואופן למפלגתו של בן גביר שיש חשש שיעבור את אחוז החסימה. "זהו מעשה שגעון להצביע לו".

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר הבוקר למנדי ביתאן בכאן מורשת: "מצביעי עצמה יהודית פגועים בצדק. הם היו צריכים להיות בימינה. אבל עדיין לא ייצא דבר מהצבעה למפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה".