פעם שנייה: ראשי בלוק הימין התבקשו לחתום על מסמך נאמנות לנתניהו

ביוזמה משותפת של מפלגות ש"ס, ימינה ויהדות התורה, נשלח היום מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו. ראשי מפלגות גוש הימין, משוכנעים כי גוש הימין יצליח להגיע בבחירות ל-61 מנדטים ולהרכיב ממשלה לאומית וחזקה לעם ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/20 17:46 כא בשבט התשפ

פעם שנייה: ראשי בלוק הימין התבקשו לחתום על מסמך נאמנות לנתניהו
ראשי גוש הימין, צילום: הותר לשימוש

שוב זה קורה: על פי דיווח שהתקבל, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל מראשי בלוק הימין הצהרה כי שוב יחתמו על מסמך נאמנות אליו. נראה כי נתניהו החל לחשוש כי הוא עלול לאבד את הגוש שמראה נכונות לה. בעקבות כך בניסיון להפריך את השמועות על חבירה לגנץ אחרי הבחירות: שר הפנים אריה דרעי מחתים את ראשי בלוק הימין על הצהרת נאמנות לנתניהו. כבר חתמו: בנט וליצמן. 

שר הביטחון נפתלי בנט טוען בגל"צ: "אני יזמתי את רעיון החתימות זה יחד עם אריה דרעי. נלך לאופוזיציה עם הליכוד ולא נצטרף לגנץ". ראשי מפלגות גוש הימין, משוכנעים כי גוש הימין יצליח להגיע בבחירות ל-61 מנדטים ולהרכיב ממשלה לאומית וחזקה לעם ישראל.

מוקדם יותר היום ראשי יהדות התורה הודיעו כי ישארו נאמנים לבלוק הימין: " על יהדות התורה להמשיך לדבוק בהמשך החיבור לבלוק הימין בראשות נתניהו, ולא עם השמאל בראשות גנץ-לפיד, מרץ וליברמן". 

זו הפעם השנייה בחצי שנה האחרונה שהדרישה עולה, כך היה גם לפני הבחירות הקודמות אז איילת שקד עמדה בראש מפלגת "ימינה". אז במפלגה ניסחו אמנה בה מופיעים עשרה תחומים אותם חורטת המפלגה על דגלה, ואשר מחייבים את מועמדיה וחבריה כמכנה אידיאולוגי משותף: לאום, שלמות הארץ, זהות יהודית, ריבונות, מאבק נחוש בטרור, עלייה והגירה, תחרות וחירות, הזכות לעבוד, משילות, אחריות חברתית. 

נתניהו בתגובה: "התחייבות גוש הימין היום היא המסמר האחרון בבלוף של גנץ. ברור יותר מתמיד שלגנץ אין שום אפשרות להקים ממשלה בלי התמיכה או ההימנעות בכנסת של אחמד טיבי והרשימה המשותפת. ממשלה שתלויה ברשימה המשותפת תהיה סכנה לביטחון ישראל. רק ליכוד גדול יקים ממשלת ימין חזקה, ישמור על ישראל ויבטיח שלא תקום ממשלת שמאל בתמיכת אחמד טיבי".

בכחול לבן הגיבו: "הבלוק מוביל לבחירות נוספות. רק כחול לבן בקלפיות מונעת בחירות רביעיות. אין לנתניהו ממשלה, כמו שלא הייתה לו בשתי מערכות הבחירות האחרונות אליהם דירדר את ישראל בעלות של 8 מילארד שח רק בשביל בריחה מהדין".