לאחר סערה בוועדת הבחירות - מועמדותה של היבא יזבק נפסלה | צפו בדיון הסוער

דיון סוער על פסילתה של ח"כ היבא יזבק הסתיים באישור הפסילה ברוב גדול. בן גביר התעמת עם יזבק ועם עורך דינה, שטענו מנגד כי אינה תומכת טרור, והשופט הנדל התקשה להשתלט על המהומה | צפו בתיעוד מחדר הוועדה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 29/01/20 12:07 ג בשבט התשפ

לאחר סערה בוועדת הבחירות - מועמדותה של היבא יזבק נפסלה | צפו בדיון הסוער
איתמר בן גביר בוועדת הבחירות. בלאגן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הדיון על פסילתה של ח"כ היבא יזבק (הרשימה המשותפת), שהתקיים היום (ד') בוועדת הבחירות המרכזית, התלהט ועלה לטונים גבוהים. יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, השתמש בציטוטים מדבריו של התובע במשפט אייכמן, וטען כי הוא מייצג את נרצחי הטרור.

בסיום הדיון נערכה הצבעה ופסילת מועמדותה של יזבק אושרה ברוב גדול, של 27 נגד 7. כעת יעבור הדיון, באופן אוטומטי, לבית המשפט העליון, אשר יכריע האם לפסול את מועמדותה של יזבק או לא. הדיון יתקיים ביום רביעי הבא, שבוע מהיום.

כזכור, יזבק הביעה תמיכה, בפוסטים שכתבה בפייסבוק, ברוצח סמיר קונטאר, ובמחבלים נוספים. ענר הלמן, נציג הפרקליטות שייצג את היועץ המשפטי לממשלה בדיון, והגן על עמדת היועץ כי אין לפסול את יזבק, טען כי אין "מסה קריטית", של תמיכה בטרור, בדבריה של יזבק.

יזבק אמרה בתגובה לפסילה: "אינני מופתעת שפסלו אותי, זה היה משחק מכור מראש. וועדת הבחירות הינה גוף פוליטי ולא גוף משפטי, חבריה מקבלות החלטות פוליטיות. אני חוזרת ומדגישה שמעולם לא קראתי לשימוש באלימות. וגם לא התכוונתי להלל את השימוש באלימות. אמרתי את זה בפני הוועדה, כתבתי את זה בתצהיר והצהרתי את זה גם בכלי התקשורת. הסברתי גם בתצהירי המפורט שהיום הייתי מתנסחת אחרת.
ברור לי כי אין כל עילה משפטית לפסילתי ואני מקווה שבית המשפט העליון יפעל בהתאם. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מההקשר של הדיון שהתקיים היום, כשברקע מהדהדת תכנית המאה והסיפוח המתקרב, וזה הניסיון של אנשי הימין הקיצוני להסתיר את העוול האמיתי: שהוא הכיבוש, המצור ומדיניות הדיכוי המתמשכת של כל העם הפלסטיני.
הרדיפה נגדי לא תועיל וכך גם לא בקשות הפסילה - אני אמשיך לפעול בהתאם לעקרונות ולמטרות שבזכותן נבחרתי - פמיניזם, זכויות אדם, השגת שלום ובניית חברה צודקת ושוויונית לכולם".