סערה בוועדת הבחירות. היבא יזבק: "האם יש קול גבוה יותר מקולו של השהיד?" | צפו בשידור הישיר

סערה בדיון פסילתה של היבא יזבק בוועדת הבחירות. בן גביר: "היא תומכת בארגון טרור". פורר: "היא היללה את סמיר קונטאר" | צפו בשידור הישיר מהוועדה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/20 09:21 ג בשבט התשפ

סערה בוועדת הבחירות. היבא יזבק: "האם יש קול גבוה יותר מקולו של השהיד?" | צפו בשידור הישיר
היבא יזבק, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

דיון בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23, בפסילתה של ח"כ היבא יזבק (הרשימה המשותפת), בשל התבטאויותיה שתמכו במחבלים. צפו בשידור הישיר:

יזבק אמרה בדיון כי מחבל הוא אינטלקטואל: "האם יש קול גבוה יותר מקולו של השהיד?", שאלה. 

ראש מחלקת הבג"צים ונציג היועץ המשפטי בדיון, עו"ד ענר הלמן, אמר: "דברים חמורים שכתבה ח"כ יזבק. דברים קשים ומחפירים".

ח"כ עודד פורר אמר בדיון: "רק שיתפה? היא הוסיפה והיללה בפוסט 'השאהיד הלוחם סמיר קונטאר', אותו אחד שהוכרז כטרוריסט בין-לאומי ע"י ארה"ב. המשמעות ברורה - כל האמצעים מכשירים לדעתה את המאבק ב'כיבוש'".

איתמר בן גביר, שהגיש גם הוא בקשה לפסול את יזבק, אמר בדיון: "זה נכון, בפוסט של יזבק אין תמיכה באלימות, אבל יש שם תמיכה בארגון טרור - מה שמהווה הצדקה לפסול מועמדות. בן גביר נאם ארוכות בוועדה, והתעמת עם נציגי הרשימה המשותפת: "במקום זה, בו אני עומד לפניכם, יו"ר ועדת הבחירות וחברי הוועדה, ללמד קטגוריה על היבא יזבק - אין אני עומד יחידי; עִמדי ניצבים כאן בשעה זו מליוני אזרחי ישראל קטגורים, ועוד אלפי נרצחים שנרצחו בפעולות טרור במאבק נגד מדינת ישראל". אמר יו"ר עוצמה יהודית.

"יחד איתי", המשיך בן גביר, "עומדים כאן דני הרן הי"ד, שהמחבל השפל סמיר קונטאר ירה בגבו אל מול בתו הקטנה. עינת הרן הי"ד, שאותו רוצח נאלח רוצץ את ראשה בסלע, והתינוקת הקטנה יעל הי"ד שנחנקה למוות לאחר שאמה ניסתה להסתיר אותה. עומדים כאן השוטרים שהמחבל השפל רצח. יחד איתנו, עומדים גם שלושים וחמישה קדושים שנרצחו בידי המחבלת השפלה דלאל מוגרבי, ועוד ועוד נרצחים. דמם זועק, אך קולם לא יישמע. אהיה אני להם לפה, ואבקש מכבודכם לפסול את יזבק מלהתמודד בבחירות לכנסת". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן