פוליטיקאים נגד הסרטון של אלכס קושניר: "אנטישמיות"

מוקדם יותר היום העלה חבר הכנסת מטעם ישראל ביתנו, אלכס קושניר סרטון בו הוא מאשים שרבנים שולחים נשים בנידה לבדיקות בקופות החולים, והבדיקות הללו מסובסדות על חשבון בדיקות אחרות. סמוטריץ' בתגובה: "אנטישמיות קלאסית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/19 15:44 ג בטבת התשפ

פוליטיקאים נגד הסרטון של אלכס קושניר: "אנטישמיות"
צילום: הדס פרוש\פלאש 90

מוקדם יותר היום (ג') העלה חבר הכנסת, אלכס קושניר ממפלגת ישראל ביתנו, סרטון בו הוא מאשים רבנים בלקיחת סבסודים מקופות החולים, כי הם דורשים בדיקות טהרה לנשים נידות. "תוצאות בדיקות הנשים נשלחות לרב, וזה קורה על חשבון תקציבי הבריאות, על חשבון מי שמחכה חודשים לבדיקות רפואיות, על חשבון החיסונים לשפעת" כך קבע קושניר בסרטון.

בתגובה לסרטון הגיבו מספר פוליטיקאים, שיוצאים נגד האמירה של קושניר שלטענתם מביעה סימנים של אנטישמיות. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כתב: "הסרטון הבא מבית היוצר של אביגדור ליברמן: רבנים שוחטים ילדים של גויים ומשתמשים בדמם לאפיית מצות. הלוואי ויכולתי לחשוב שהשקרים האלה נובעים מבורות. אבל הם נובעים משנאה. אנטישמיות קלאסית במדינת היהודים. בושה".

גם שר החינוך, הרב רפי פרץ הגיב: "תחושת קבס. הגזענות הזו היא חרפה, הסרטון הזה הוא יריקה בפנים לכל מי שמסורת ישראל ויהדות חשובה לו והוא צריך להיות מחוץ לכל שיח פוליטי. בושה שככה ניראה השופר של ליברמן".

גם ח"כ יעקב מרגי מש"ס הגיב: "ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו איך שכחת את הדם להכנת מצות? די עם ההסתה הפרועה שלך גלה אחריות אם יש לך".

בתנועת נאמני תורה ועבודה הגיבו: "אנו מגנים בכל פה את הסגנון המפלג של ח״כ קושניר. 
ולגופו של עניין, ח״כ קושניר מבלבל בין כפייה דתית לשירותי דת. מותר לקופות חולים לסבסד שירותי בודקות טהרה אם יש לכך ביקוש, כמו שהמדינה באופנים שונים מתקצבת שירותי דת. מדובר בכל מקרה בתקציב שולי שאין זה ענייני לטעון שהוא גוזל מכוח האדם המוקדש לחיסוני שפעת. מאבק בכפייה דתית הוא ראוי. מאבק בשירותי דת פחות".