ערב הגשת הרשימות: מרכז הבית היהודי יתכנס

יומיים לפני המועד האחרון להגשת הרשימות, יכונס מרכז הבית היהודי לאשרר את הסכמי האיחוד ואת רשימת המפלגה לכנסת

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/12/19 19:30 ב בטבת התשפ

ערב הגשת הרשימות: מרכז הבית היהודי יתכנס
מרכז הבית היהודי. ארכיון, צילום: יהודה חיים, פלאש 90

יעבור חלק? בתום ישיבת הנשיאות, בבית היהודי הודיעו הערב (ב') כי בעוד כשבועיים, יומיים לפני המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת, יכונס מרכז המפלגה לאשר את רשימת המפלגה לכנסת, ואת הסכמי האיחוד שנחתמו עם מפלגות אחרות לריצה משותפת לכנסת.

על ההזמנה לכינוס המרכז חתום מ"מ יו"ר הנשיאות גדי מזוז במקומה של יו"ר הנשיאות עידית סילמן על מנת למנוע ניגוד עניינים.

ההזמנה לכינוס המרכז

ההזמנה לכינוס המרכזצילום: ללא

כזכור, נכון להיום חתמה המפלגה על הסכם ריצה משותפת עם עוצמה יהודית, במהלך שנתפס כעקיפת האיחוד הלאומי ובצלאל סמוטריץ'. באיחוד הלאומי טרם הגיבו על הודעת האיחוד, שיצאה לפני כשבוע וחצי, וטרם הודיעו האם יצטרפו לריצה המשותפת, על אף שההסכם מותיר להם את המקום השני ברשימה וחלוקה שוויונית בעשירייה הראשונה.

במקביל, גורמים שונים בתוך הבית היהודי זועמים על ההסכם שנחתם עם עוצמה יהודית. ח"כ מוטי יוגב קרא אמש ליו"ר המפלגה, הרב רפי פרץ, לכנס את המרכז כבר השבוע, כדי להצביע על ההסכם, אך נראה שקריאתו לא נענתה.

יו"ר המפלגה, שר החינוך, רפי פרץ: "מברך את נשיאות המפלגה על הדיון. אנו נותנים אמון במרכז המפלגה ומאמינים כי גם הם מבינים את השעה הקריטית בה הימין נמצא כעת. הבית היהודי תמשיך להוביל את החיבורים בציונות הדתית, ממשלת הימין נמצאת בסכנה ורק ריצה משותפת תוביל את הימין לניצחון."

מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, מסר: "הערפל מתפזר. הבית היהודי מובילה מהלך יחד עם חברי מרכז המפלגה. מעריך כי בימים הקרובים עד מועד הגשת הרשימות יחתמו הסכמים נוספים לריצה משותפת. הציבור רוצה את גוש הימין והציונות הדתית חזקים יחד ומאוחדים למטרה המשותפת. קורא לשותפים באיחוד הלאומי לחזור למו"מ ללא תנאים מוקדמים, בלב פתוח ובנפש חפצה."