יוגב לרב רפי: "כנס את מרכז המפלגה כבר השבוע"

ח"כ יוגב שיגר מכתב ליו"ר הבית היהודי ובו דרש לכנס את מרכז המפלגה ולהצביע על אישור או דחיית ההסכם שנחתם עם מפלגת עוצמה יהודית, ההחלטה על מיזוג מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי ושיטת הבחירה לכנסת ה-23: "עתיד מפלגת הבית היהודי והציונות הדתית לא יכול להיקבע בחדרים סגורים"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 29/12/19 10:06 א בטבת התשפ

יוגב לרב רפי: "כנס את מרכז המפלגה כבר השבוע"
יוגב עם פרץ וסמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ח"כ מוטי יוגב שלח הבוקר (א') מכתב ליו"ר מפלגת הבית היהודי, הרב רפי פרץ ולחברי נשיאות מרכז המפלגה בדרישה לקיים את מרכז המפלגה כבר השבוע. שלוש ההצעות אותן דורש יוגב להעלות הינן אישור או דחייה של ההסכם שנחתם עם עוצמה, מיזוג מפלגות האיחוד הלאומי והבית היהודי, ושיטת בחירת רשימת הבית היהודי לכנסת ה-23. 

במכתב הסביר יוגב: "הבחירות הקרובות עשויות להוביל את נציגותה הפוליטית של הציונות הדתית להעלמות. בשבוע האחרון מיעטתי להתבטא בתקשורת בעניין ההסכם עם עוצמה. במרחק הזמן, ניתן לומר שהאופן בו נחתם ההסכם עם עוצמה יהודית,  בדילוג על האיחוד הלאומי, יצר אובדן אמון ציבורי  כלפי מפלגת הבית היהודי, בקרב רבים מבוחריה. עתיד מפלגת הבית היהודי והציונות הדתית לא יכול להיקבע בחדרים סגורים. עלינו לחזור לתהליכים ישרים ושקופים. ההחלטות וההצבעות, צריכות לחזור לפחות למרכז הבית היהודי, שם עליהן להיעשות באופן חשאי".


להורדת הקובץ

ח"כ יוגב מפציר הרב רפי לכנס את מרכז הבית היהודי כבר השבוע: "הבית היהודי זו מפלגה ציונית, דתית ודמוקרטית. אם נוותר על אחת משלוש הצלעות הללו, אנו עלולים למצוא עצמנו לא עוברים את אחוז החסימה. אני לא רוצה שזה יקרה במשמרת שלנו. ההתמהמהות שלנו, כנציגי הציבור, באיחוד הכוחות הוביל ומוביל לאובדן אמון הציבור. עלינו לכנס את מרכז המפלגה בהקדם , כדי להניע את הציונות הדתית מאוחדת קדימה, בשאיפה לשיתוף הציבור בתהליך, לקראת מערכת הבחירות הקרובה".

יוגב סובר ישנן שלוש הצעות הצעות שצריכות להגיע להצבעה במרכז: "אישור או דחיית ההסכם שנחתם עם מפלגת עוצמה יהודית,החלטה על איחוד/ מיזוג מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, או דחיית החלטה שכזו - צריך לדעת שבלא איחוד שכזה, עלול להיות קולנו אבוד ולא נעבור את אחוז החסימה ושיטת בחירת הרשימה לכנסת הבאה - בחירות במרכז משותף עם האיחוד הלאומי או בחירות במרכז הבית היהודי או קיבוע הרשימה כפי שנבחרה לפני שנה: 1.הרב רפי פרץ, 2.מוטי יוגב, 3.עידית סילמן, 4. הרב אלי בן דהן, 5.דוידי בן ציון והלאה ושירשורה עם מי שנגיע להסכמי ריצה משותפת לבחירות.

בנוסף מסביר ח"כ יוגב כי על ההצבעות כולן להיות חשאיות ויש להיערך לכך.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן