הכנסת תתפזר, והכל ייגמר עד חצות | היום במליאה

בשביל להקדים את הבחירות לתאריך שהוסכם על חברי הכנסת, יש להעביר חקיקה במליאה בשלוש קריאות, והתהליך חייב להסתיים לפני חצות הלילה. פורסם סדר היום במליאת הכנסת

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/12/19 09:17 יג בכסלו התשפ

הכנסת תתפזר, והכל ייגמר עד חצות | היום במליאה
מליאת הכנסת, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

עד חצות - הכנסת תתפזר, וישראל תלך לבחירות. הוועדה המסדרת של הכנסת תתכנס הבוקר (ד') לדיון במתן פטור מחובת הנחה להצעת חוק התפזרות הכנסת ה-22, ולהצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23. כל זאת כהכנה להצבעה במליאה בשלוש קריאות.

בדוברות הכנסת הסבירו כי על שתי הצעות החוק לעבור שורה ארוכה של מעשי חקיקה, עד אשר יאושרו סופית וייכנסו לספר החוקים של מדינת ישראל. נזכיר הכנסת צפויה להתפזר בכל מקרה באופן אוטומטי הלילה בחצות, אך מאחר שנוצרו חוסר הסכמות סביב התאריך הרצוי לבחירות השלישיות, והרצון להקדימן ככל הניתן, הגיעו הסיעות להסכמות על הזזת הבחירות ליום שני בשבוע, במקום יום שלישי הקבוע בחוק, ולשם כך יש להצביע בשלוש קריאות על שינוי חוק יסוד.

יש לציין כי על פי חוות הדעת של היועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון, שרשרת מעשי החקיקה בהצעת חוק התפזרות הכנסת צריכים להסתיים לפני חצות הלילה, כי בחצות הכנסת מתפזרת באופן אוטומטי על פי חוק. בנוסף, על הוועדה המסדרת לקבל היתר מיוחד מיו"ר הכנסת על מנת להתכנס במקביל לדיוני מליאת הכנסת, דבר שלא צפוי להוות בעיה.

סדר היום בכנסת - מהכנת החוק עד להצבעה

1.    הוועדה המסדרת תכונס בשעה 9:30 על מנת להעניק להצעות החוק פטור מחובת הנחה לכל הקריאות. הפטור המבוקש נדרש על מנת לאפשר למליאת הכנסת לדון ולהצביע על הצעת חוק לפני זמן ההמתנה הקבוע בתקנון הכנסת.

2.    בשעה 11:00 בבוקר מליאת הכנסת תדון ותצביע על הצעות החוק בקריאה מוקדמת. (טרומית)

3.    הוועדה המסדרת תאשר הקמת ועדה מיוחדת שתדון בהצעות החוק לרבות הרכב חברי הוועדה.

עדכון: הוועדה המסדרת העניקה פטור מחובת הנחה לשתי הצעות החוק, הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-22, והצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23 (הוראות מיוחדות). השלב הראשון בסדרת מעשי החקיקה שפורט בבוקר, אושר. 

הצבעה במליאה:

4.    מליאת הכנסת תאשר בהצבעה את הקמת ואת הרכב הוועדה המיוחדת. 

5.    הוועדה המיוחדת תכונס על מנת לדון בהצעות החוק ולהכינם לדיון והצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

הצבעה במליאה:

6.    מליאת הכנסת תדון ותאשר את הצעות החוק בקריאה ראשונה.

7.    הוועדה המיוחדת תכונס על מנת להכין את הצעות החוק להצבעה בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת.

הצבעה במליאה ופיזור הכנסת:

8.    מליאת הכנסת תדון ותצביע על הצעות החוק בקריאה שניה ושלישית.