ראשי סניפי הבית היהודי קוראים לאיחוד מפלגות

מתכוננים לבחירות: יושבי ראש הסניפים בצפון שלחו לרב רפי ולשר סמוטריץ' מכתב בו הפצירו בהם להתאחד למפלגה אחת גדולה: "אנו קוראים לכם, להניח בצד את כל משקעי העבר ולקיים שיחות ישירות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 05/12/19 15:13 ז בכסלו התשפ

ראשי סניפי הבית היהודי קוראים לאיחוד מפלגות
בראש אחד | השרים פרץ וסמוטריץ', צילום: פלאש 90

ראשי סניפים בצפון שיגרו מכתב ליו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ וליו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ' ובו הפצירו בהם לפעול לאיחוד מלא בין המפלגות לקראת הבחירות הקרובות. 

על המכתב חתום יו"ר סניף הבית היהודי בטירת הכרמל אריה פרג'ון, שיזם את כינוס הפעילים ממנו יצאה ממהודעה למנהיגי המפלגות: "מתוך חשש כנה ואמתי לירידת כוחה של הציונות הדתית ולאיבוד מנדטים בבחירות הללו, אנו חברי המרכז, ראשי סניפים בצפון ופעילים ותיקים, קוראים לכם ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי, להתאחד לרשימה אחת. איחוד מלא ואמתי, שיגדיל את כוחה של הציונות הדתית ויקרב אליה גורמים נוספים, עמם תוכלו לנהל משא ומתן על הצטרפותם למפלגה המאוחדת". 

צילום: ללא

 

עוד כתבו הפעילים: "אנו קוראים לכם, להניח בצד את כל משקעי העבר ולקיים שיחות ישירות להקמת מפלגה מאוחדת. זו הדרך היחידה להוביל את הציונות הדתית להצלחה במערכה הבאה". 

נזכיר כי השר סמוטריץ' קרא מספר פעמים לאיחוד המפלגות, אולם נראה כי הרב פרץ והבית היהודי מצננים את ההתלהבות בשל העובדה שהם מפחדים שחיבור כזה יפריע לחיבור גדול יותר עם הציונות הדתית הליברלית, שחלקה עבר לימין עם החדש עם השר נפתלי בנט.