ח"כים מישראל ביתנו דוחקים בליברמן: "אם אין אחדות, לך לממשלת ימין צרה"

פתרון למשבר הפוליטי? ח"כ ישראל פורר וח"כ חמד עמאר נפגשו עם ליברמן ודחקו בו לחבור לימין: "בכחול לבן אמרו שישראל לפני הכל - אבל הם מסרבים לכל ההצעות". ליברמן: "קשה לשקול מה הכי גרוע – בחירות מוקדמות או ממשלה צרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/19 15:10 ה בכסלו התשפ

ח"כים מישראל ביתנו דוחקים בליברמן: "אם אין אחדות, לך לממשלת ימין צרה"
ליברמן עם יו"ר הכנסת אדלשטיין, צילום: Hadas Parush/Flash90

האם ליברמן חוזר לימין? יו״ר סיעת ישראל ביתנו עודד פורר וח״כ חמד עמאר נפגשו הבוקר (ג') עם אביגדור ליברמן וביקשו שיקים ממשלת ימין צרה. השניים אמרו לליברמן שהמפלגה התחייבה לגבות מחיר ממי שיסרב לאחדות והגיע הזמן להבהיר לכחול לבן ולפיד שהאלטרנטיבה לאחדות היא ממשלת ימין צרה. 

על פי הדיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, עמאר ופורר אמרו לליברמן: "מדינת ישראל לא יכולה לסבול שלוש מערכות בחירות בשנה. יש פה גם מדינה לנהל. בכחול לבן אמרו שישראל לפני הכל - אבל הם מסרבים לכל ההצעות".

היוזמה של ח"כי ישראל ביתנו באה על רקע ההצבעה בועדת הכספים של הכנסת, כאשר נציגי כחול לבן הצביעו יחד עם נציגי המפלגות החרדיות. בישראל ביתנו זועמים על כחול לבן ומכנים את הצבעתם "קומבינה מכוערת".

ייפגשו שוב. ליברמן ונתניהו

ייפגשו שוב. ליברמן ונתניהוצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ח"כ ליברמן התראיין בערוץ כנסת ולא שלל כניסה לממשלת ימין צרה: "קשה לשקול מה הכי גרוע – בחירות מוקדמות או ממשלה צרה, אבל מבין את הח"כים בישראל ביתנו שמתקוממים נגד התנהלות כחול לבן". 

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כמיקי זוהר (הליכוד) לא התלהב מהצהרותיו של ליברמן: "לצערי הרב אנחנו הולכים למערכת בחירות שלישית. ליברמן לא רוצה לשבת בממשלה צרה מהסיבה שהוא לא מסתדר עם המפלגות החרדיות". עוד אמר זוהר: "מעריך שיתקיימו פריימריז להנהגת התנועה אם נלך לבחירות". 

במקביל, ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, ייפגשו אחרי הצהרים בקריה בתל אביב, במאמץ אחרון למנוע בחירות ולהגיע להסכמים על ממשלת אחדות, אולם חברי כנסת בכחול לבן לא אומרים כי אין טעם לפתח תקוות