סקר: 40 אחוז תמיכה לגדעון סער בליכוד

על פי סקר שנערך עבור חדשות 13 בקרב מתפקדי הליכוד, במקרה של פריימריז נתניהו ינצח בפער של 13 אחוזים - 53 מול 40 לח"כ סער, שאמר בראיון כי הוא "מזהה פאניקה מהאפשרות של פריימריז"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/19 21:58 כז בחשון התשפ

סקר: 40 אחוז תמיכה לגדעון סער בליכוד
ראש הממשלה נתניהו וח"כ גדעון סער, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

השאלה האם יתקיימו פריימריז לראשות הליכוד טרם הוכרעה, אך המנועים כבר מתחממים. על פי סקר של מכון דיירקט פולס, שנערך בקרב מתפקדי הליכוד, ופורסם הערב (ב') בחדשות 13, אם ייערכו פריימריז בין ראש הממשלה נתניהו לבין ח"כ גדעון סער, צפוי ראש הממשלה לנצח בפער של 13 אחוזים - 53 מול 40.

מדובר בפער גבוה אמנם, אך הוא מהווה תמרור אזהרה עבור נתניהו, כי אולי התמיכה בו בקרב מתפקדי הליכוד אינה כה גבוהה כפי שניתן היה לצפות.

בראיון הערב בחדשות 13 אמר ח"כ סער כי הוא מזהה פאניקה בסביבת ראש הממשלה מהאפשרות שיתקיים בפריימריז. בנוסף, תקף סער את סביבת נתניהו ואת דוברות הליכוד על המתקפות נגדו בימים האחרונים.

"אני קורא לנתניהו לקיים פריימריז מהירים כדי להימנע מבחירות שלישיות", אמר סער. "אין שום סיבה לגרור את המדינה לבחירות שלישיות, כשראש הממשלה בעצמו הגדיר אותן כדבר שהוא טירוף מערכות". לדבריו,  "אני מתמודד מתוך תחושה עמוקה שאם לא יהיה שינוי אנו עלולים להמשיך את המשבר הפוליטי במדינה למשך תקופה בלתי ידועה או להעביר את השלטון ליריבינו הפוליטיים".

סער נשאל על המתקפות של דוברות הליכוד נגדו, ואמר כי מדובר ב"שימוש פסול במשאבים שמעיד על העדר מעצורים, ולכן אני קורא להתמודדות נקייה שבה לא יהיה שימוש במשאבי המדינה ולא במשאבי המפלגה על ידי אף אחד מהמתמודדים - בהתמודדות כזאת, פתוחה לחלוטין, אני מתכוון לנצח".

הציוץ של יאיר נתניהו נגד בתו של גדעון סער

הציוץ של יאיר נתניהו נגד בתו של גדעון סערצילום: צילום מסך

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, צייץ היום בטוויטר נגד ביתו של סער בשל הקשר הזוגי שלה עם בחור ערבי. סער אמר בנושא כי מצופה מראש הממשלה ליישם בביתו את מה שהוא מטיף לאחרים: "כל יום נשבר שיא של שפל. החיים הפרטיים של הבת שלי ממש לא עניינו של יאיר נתניהו. ראש הממשלה תמיד אמר 'עזבו את משפחתי, עזבו את אשתי, תתמקדו בי'. אז אני אומר לו, תגיד את אותו הדבר לבנך, כי מתנהלת מתקפה על אשתי, מתקפה על בתי, שתיהן לא דמויות נבחרות בזירה הפוליטית".

"הפגנת התמיכה בנתניהו מזיקה לליכוד"

מחר צפויה להתקיים הפגנת תמיכה בראש הממשלה נתניהו. סער התייחס להפגנה ואמר כי "בכנות, אני חושב שההפגנות לא מועילות לנתניהו ומזיקות לליכוד. לא קובעים בכיכר העיר לגבי זיכוי של אדם. יהיו שם אזרחים אכפתיים שיש להם זכות להפגין, אבל השאלה היא אם מפלגת שלטון בוחרת לקחת החלטה של היועץ המשפטי לממשלה ולקיים סביבה הפגנה. זו שאלה כבדה ואני לא רואה כיצד זה יכול להועיל לנו ברמה הפוליטית או לנתניהו בניהול המאבק המשפטי".

על כתב האישום נגד ראש הממשלה והשאלה האם עליו להתפטר השיב סער: "לא קיים צורך הכרחי להתפטרות - יש פה שאלה אחרת לגמרי. השאלה של כהונת ראש הממשלה כרגע מוכתבת על ידי העובדה שפעמיים הוא לא הצליח להרכיב ממשלה. לא כתב האישום הוא זה שהניע אותי להציע הצעה לקיים פריימריז בהקדם, אלא העובדה שאנחנו במדינה נמצאים במשבר שאנחנו לא יכולים לראות את סופו, שתוקע אותנו במשך שנה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן