מנדלבליט: אין מניעה שנתניהו ימשיך לכהן כראש הממשלה

היועץ המשפטי לממשלה קבע כי אין מניעה שראש הממשלה יוסיף לכהן בתפקידו כראש ממשלה, על אף כתבי האישום שהוגשו נגדו, ואינו צריך לצאת לנבצרות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/11/19 20:00 כז בחשון התשפ

מנדלבליט: אין מניעה שנתניהו ימשיך לכהן כראש הממשלה
נתניהו ומנדלבליט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קיים היום (ב') דיון בנושא המשמעויות המינהליות-חוקתיות של ההחלטה להגיש כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעודו מכהן בראש "ממשלת מעבר". 

על פי הודעת משרד המשפטים, הדיון התקיים על רקע פניות שונות בעקבות ההחלטה, והסוגיות המשפטיות התקדימיות שהיא מעוררת. בדיון נדונה הסוגיה האם על נתניהו לצאת לנבצרות בעקבות כתב האישום.

בהודעת המשרד הודגש כי הדיון לא עסק באפשרות הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על-ידי נשיא המדינה על חבר כנסת שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום, הואיל ומדובר בסוגיה שהינה תאורטית לעת הזו. כלומר, הנשיא כבר לא יכול להטיל את הרכבת הממשלה על אף מועמד.

מנדלבליט הדגיש כי אין מניעה שראש הממשלה ימשיך לכהן בתפקידו, על אף הגשת כתבי האישום, ולא התייחס לשאלה האם עליו להתפטר מתפקידיו כשר. בהודעה נאמר: "אשר לטענות לפיהן גיבוש כתב אישום עשוי, כשלעצמו, להקים עילה לנבצרות של ראש הממשלה ממילוי תפקידו, הובהר כי הוראות חוק-יסוד: הממשלה אינן  מפרטות באופן ממצה את הנסיבות שעשויות להביא לנבצרות כאמור, ואלה אף טרם לובנו כל צרכן בפסיקת בית המשפט העליון.  
לשון החוק ותכליתו מכוונות בעיקרן למצב דברים בו מתקיימות נסיבות, סובייקטיביות או אובייקטיביות, השוללות באופן מעשי את המשך תפקודו של ראש הממשלה".