ליברמן: "לא ניתן לנתניהו וגנץ לגרור אותנו לבחירות"

יו"ר ישראל ביתנו מצהיר פעם נוספת כי יציב בפני נתניהו וגנץ אולטימטום. לדבריו, גנץ יהיה חייב לקבל את מתווה הנשיא, ונתניהו יהיה חייב להיפרד מגוש הימין. ביום רביעי ייפגש עם הנשיא ריבלין

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 10/11/19 12:59 יב בחשון התשפ

ליברמן: "לא ניתן לנתניהו וגנץ לגרור אותנו לבחירות"
אביגדור ליברמן, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

ליברמן ממשיך לאיים. יו"ר ישראל ביתנו חזר על הצהרתו מאמש, והצהיר כי יציב אולטימטום בפני ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, במטרה להכריח אותם להקים יחד ממשלת אחדות. ליברמן לא ציין מה יעשה אם יסרב אחד מהם לאולטימטום שלו. מוקדם יותר האשים נתניהו את ליברמן בחתירה להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת.

"גרגרי שעון החול כמעט וסיימו את מסלולם ואנו לא ניתן לגנץ או לנתניהו להוביל אותנו למערכת בחירות שלישית, שהיא האפשרות  הגרועה ביותר למדינת ישראל". כתב ליברמן. 

לדבריו, "אנחנו ב"ישראל ביתנו" הבטחנו שנעשה כל שביכולתנו ונפעל בשקיפות מלאה להקמת ממשלת אחדות ליברלית רחבה. אם יש כאלה שלא מבינים שבמצב שנוצר, כל צד חייב לוותר למען האחדות ולמנוע מערכת בחירות בפעם השלישית, אין ברירה אלא להעמיד בפניהם את המציאות כפי שהיא, כי אני לא רואה דרך אחרת.
פניתי הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן בנימין גנץ לקביעת פגישה עם כל אחד מהם בנפרד, כשהמסר הוא ברור ומדוייק: גנץ יהיה חייב לקבל את מתווה הנשיא ולאפשר לנתניהו לכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה כולל סוגיית הנבצרות ואילו ראש הממשלה נתניהו יהיה חייב להפרד מהגוש החרדי משיחי". 

עוד הוסיף יו"ר ישראל ביתנו: "כמו כן קבעתי ביום רביעי הקרוב פגישה עם נשיא המדינה".