ליברמן: "צריך לעשות הכל כדי למנוע בחירות נוספות"

יו"ר ישראל ביתנו אמר הערב כי גם על נתניהו וגם על גנץ להתפשר: "כל אזרח מבין שבחירות שלישיות הן אסון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/19 20:12 יא בחשון התשפ

ליברמן: "צריך לעשות הכל כדי למנוע בחירות נוספות"
ליברמן ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע מינויו הצפוי של נפתלי בנט לשר הביטחון, יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן אומר הערב (שבת) לדנה וייס בחדשות 12 כי אסור ללכת לסבב בחירות שלישי. "כל אזרח מבין שזו תהיה טעות אמר ליברמן והוסיף: "מי שלא יתפשר, נתמוך בצד השני". בדבריו התייחס ליברמן למינויו של ח"כ נפתלי בנט ואמר: "אני מאחל הצלחה לבנט, אבל האתגר האמיתי הוא לא למנות שרים אלא איך להקים ממשלת אחדות לאומית ולחסוך לנו מערכת בחירות שלישית".

ליברמן אמר כי הדרך היחידה בה ניתן להקים ממשלת אחדות היא שהליכוד ייפרד מהגוש החרדי-משיחי, ויו"ר כחול לבן בני גנץ יקבל את מתווה הנשיא ריבלין לנבצרות של נתניהו. ליברמן הזהיר: "מי שלא ידע לקבל את ההחלטה הנכונה - אנחנו נתמוך בצד השני".

על הקיפאון במגעים לממשלת אחדות אמר ליברמן: "שתי החלטות מפרידות בין ממשלת אחדות לבחירות שלישיות: החלטה של גנץ לקבל את מתווה הנשיא ושל נתניהו להיפרד מגוש החרדי-משיחי שלו. אבקש להיפגש איתם עוד השבוע, ומי שלא ידע לקבל החלטה נכונה - אנחנו נתמוך בצד השני".

על היוזמה לחקיקת חוק לבחירה ישירה של ראש הממשלה אמר ליברמן: "אני תומך נלהב של הבחירה הישירה, אך צריך להכניס שינויים בשיטה שהייתה נהוגה בקדנציה הראשונה של נתניהו ושל ברק. אני בעד לתת לראש הממשלה אופציה להקים ממשלת מומחים לשנתיים במקרה שאין לו רוב בכנסת. אך לא משנים את החוקים תוך כדי המשחק, ולכן זה יחכה לקדנציה הבאה. כרגע אין שום סיכוי שנתמוך בחוק כזה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן