ח"כ מיקי זוהר: נפעל לבחירות אישיות

יו"ר סיעת הליכוד החדש, ח"כ מיקי זוהר קורא לבחירות ישירות לראשות הממשלה - ואומר כי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להסכים לכך: "הליכוד יבקש בחירה ישירה ואנחנו נבקש גם לבטל את יום החופש ביום הבחירות "

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/19 11:13 ז בחשון התשפ

ח"כ מיקי זוהר: נפעל לבחירות אישיות
מיקי זוהר, צילום: Hadas Parush/Flash90

בריאיון ל ynet טען יו"ר סיעת הליכוד הטרי, ח"כ מיקי זוהר כי הליכוד אינו רוצה בחירות שלישיות. "אם וכאשר נצטרך להיגרר לעוד בחירות אנחנו נבקש שזאת תהיה בחירה ישירה לראש הממשלה בין נתניהו לבין בני גנץ", אמר זוהר, אך הוסיף: "אנחנו רוצים שהכנסת הזאת תישאר ואנחנו נבקש בחירה ישירה. אני לא אומר את זה כמובן על דעתו המוחלטת של נתניהו, אני באופן אישי אומר עכשיו מה אני חושב שצריך לקרות ואני גם חושב שנתניהו בסופו של דבר יסכים לזה".

בתשובה לשאלה מדוע נתניהו אמר "לא" לדרעי בעניין בחירות ישירות לראשות ממשלה, ענה ח"כ זוהר: "אני לא חושב שהוא אמר 'לא' ואני לא חושב שאמר 'כן'. אני חד משמעית יודע את זה. אני חושב שהוא שוקל את זה ואני חושב שבסופו של דבר זה הדבר הנכון ביותר בשבילו ובשביל המדינה. הפתרון האידיאלי בעיניי הוא בחירה ישירה בלי חופש. זה לא עולה למדינה כסף ואנחנו גומרים את הפלונטר הפוליטי ביום אחד".

לדברי ח"כ זוהר, "עניין הקמת ממשלת אחדות מאוד קשה מהסיבה שכחול לבן לא באמת מעוניינים בממשלת אחדות. הם מעוניינים לנטרל את נתניהו מהמשוואה הפוליטית. הפרסום של עמית סגל בחדשות 12 אתמול בעצם הבהיר להם שאת האפיק המשפטי הם כבר לא יוכלו לממש. אני חושב שהם תמיד סמכו על כך שמבחינה משפטית הם יצליחו לנטרל את נתניהו".

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד אמרה היום בכנס ועידת ישראל ללכידות חברתית של הליגה נגד השמצה כי יוזמת דרעי לבחירה ישירה במצב הנוכחי נכונה. וכי יתמכו בה. שקד הוסיפה כי בכנסת החלו לעבוד על החוק.