גנץ: "לא הצלחתי להשיג התקדמות עם נתניהו"

יו"ר כחול לבן אמר כי בליכוד לא מוכנים לנהל מו"מ על קווי יסוד. לפיד: "כל מה שמעניין את נתניהו זה בחירות. אם הוא יהיה שני ברוטציה - אפשר להקים ממשלה תוך 48 שעות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/10/19 15:00 כט בתשרי התשפ

גנץ: "לא הצלחתי להשיג התקדמות עם נתניהו"
ח"כ בני גנץ, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

בדרך לבחירות נוספות? יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר היום (ב') בישיבת סיעת כחול לבן בכנסת, כי לא הושגה התקדמות בפגישתו אמש עם נתניהו: "נפגשתי עם יו"ר הליכוד נתניהו, הפגישה הייתה עניינית. לצערי לא הצלחנו להשיג בה התקדמות ממשית. במו"מ שאנחנו מנהלים יהיו קודם כל הביטחון, הגירעון והנושאים החשובים ולא הנבצרות, החסינות או כהונה תחת כתב אישום".

עוד אמר גנץ: "הליכוד לא מוכנה לנהל דיון על קווי יסוד שהציבור רוצה אותם. ננהג כסיעת השלטון וכסיעה הגדולה בכנסת".

מס' 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, אמר בישיבת הסיעה: "אפשר להקים ממשלה תוך 48 שעות. כל מה שבנימין נתניהו צריך לעשות, הוא להיות שני ברוטציה. מדינת ישראל לא צריכה עוד בחירות. היא צריכה שנחזור לדבר במונחים של ביחד, ומטרות משותפות, וערכים משותפים".

לדבריו, "נתניהו השתמש ב-28 הימים שלו רק לדבר אחד - לדחוף לבחירות. הוא רוצה בחירות. זה מה שהציעו לו עורכי הדין. זה מה שהוא צריך בגלל כתבי האישום. זה כל מה שמעניין אותו. הוא רוצה ללכת לבחירות".

ראשי כחול לבן, לפיד וגנץ

ראשי כחול לבן, לפיד וגנץצילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

"אני אגיד לכם מה ההבדל בין 28 הימים שהיו לנתניהו, ל-28 הימים שלנו: נתניהו לא ניסה להקים ממשלה, אנחנו כן. אני יודע איך נראה משא ומתן להקמת ממשלה. אני ראיתי את נתניהו, הייתי איתו בחדר, כשהוא כן רצה להקים ממשלה. הוא ידע לעשות את זה. זה לא המקרה. לא הפעם. הוא לא שם שום הצעה על השולחן. התעקש על ליצמן וסמוטריץ'. התעקש להיות ראשון ברוטציה. עשה הכל כדי לוודא שזה לא יצליח.

"אנחנו לעומתו - רוצים להקים ממשלה. ממשלת אחדות ליברלית, אזרחית, כלכלית, שתדע לענות לאתגרי הבטחון. שתדע למנוע משבר כלכלי ולא תשלם מיליארדים לסחטנות פוליטית. ממשלה שכחול לבן תוביל. ישראל ביתנו והעבודה יהיו שחקני מפתח בה. הליכוד יהיה שותף מלא בה. בני גנץ יהיה ראש הממשלה. הוא יהיה ראש הממשלה מפני שניצחנו בבחירות. הוא יהיה ראש ממשלה מפני שהוא כבר הוכיח שהוא יודע להקים ולהוביל צוות מגובש. כל הנסיונות לפרק אותו לא הצליחו ולא יצליחו. הוא יהיה ראש הממשלה מפני שרוב העם הלך לקלפי ואמר שהגיע הזמן לשינוי.