ח"כ גבי אשכנזי מונה ליו"ר ועדת חוץ ובטחון

הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, מונה הערב (ה') ליו"ר הזמני של ועדת חוץ ובטחון. אשכנזי: "אנו נמצאים בתקופה רגישה שמאופיינת באתגרים רבים, יש לנו אחריות ומחויבות כלפי אזרחי מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/19 20:17 ד בתשרי התשפ

ח"כ גבי אשכנזי מונה ליו"ר ועדת חוץ ובטחון
גבי אשכנזי בעת מינויו ליו"ר ועדת חו"ב, הערב, צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

הרמטכ״ל לשעבר, רא״ל (מיל׳) גבי אשכנזי, מונה הערב ליו״ר הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון. ח"כ אשכנזי מונה פה אחד לראשות הועדה והוא מחליף את ח"כ אבי דיכטר מהליכוד, ששימש כיו"ר הועדה במשך שלוש וחצי השנים האחרונות.

בעת מינויו אשכנזי אמר: ״אני מודה לחברי הוועדה על האמון, ואישור המינוי שלי כיושב ראש הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון.
אשכנזי הודה לוועדה היוצאת ולעומד בראשה, אבי דיכטר, והוסיף: "כרמטכ״ל ומנכ״ל משרד הביטחון לשעבר, אני מכיר היטב את ועדת החוץ והביטחון, ומבין את החשיבות שלה והמרכזיות שלה. מדובר בשליחות כבדה עם חשיבות רבה לחוסנה וביטחונה של מדינת ישראל.
אנו נמצאים בתקופה רגישה שמאופיינת באתגרים רבים, חלקם ידועים וחלקם נדונים בחדרים סגורים. יש לנו אחריות ומחויבות כלפי אזרחי מדינת ישראל. 
כשאני מסתכל על חברי הוועדה אני מרגיש שיש כאן צוות אחראי ובעל ניסיון, ובטוח שביחד נוכל להוביל את המנדט העיקרי של הוועדה״.

 

לבד מאשכנזי, חברי הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון הם: ח"כ בני גנץ, ח"כ יאיר לפיד, ח"כ משה יעלון, ח"כ אורנה ברביבאי וח"כ אלעזר שטרן (כחול לבן), ח"כ אבי דיכטר, ח"כ גדעון סער, ח"כ יואב קיש, ח"כ שרן השכל וח"כ מיקי זוהר (הליכוד), ח"כ יואב בן-צור (ש"ס), ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו), ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), ח"כ נפתלי בנט (ימינה), ח"כ עמיר פרץ (העבודה-גשר) וח"כ יאיר גולן (המחנה הדמוקרטי).