מחר: השימוע של נתניהו מתחיל

לאחר שהיועמ"ש נענה לבקשתו של נתניהו לערוך את השימוע במשך ארבעה ימים רצופים, מחר יחל ההליך בסופו יחליט מנדלבליט אם להגיש כתב אישום בגין שוחד, מרמה והרפת אמונים נגד נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/19 20:19 ב בתשרי התשפ

מחר: השימוע של נתניהו מתחיל
יפנה את הגוש? ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נענה לבקשתם של פרקליטי ראש הממשלה כי תהליך השימוע בתיקיו יארך במשך ארבעה ימים רצופים בלבד, מחר ב-10:00 בבוקר צפוי להתקיים היום הראשון, במהלכו יצטרך נתניהו להפריך את החשדות על שוחד, מרמה והפרת אמונים. 

החל מצאת החג, כ-30 פעילי ימין והליכוד מפגינים מול ביתו מנדלבליט בפתח תקווה, ודורשים ממנו לפתוח את השימוע של ראש הממשלה לשידור חי, כמו שביקש נתניהו וסורב. נזכיר, כי במשך השנים האחרונות מתקיימות הפגנות שמאל מול ביתו של היועמ"ש וזוהי למעשה הפגנת הימין הראשונה לתמיכה בנתניהו. המטרה להגיע להחלטה עד לפתיחת השנה האזרחית החדשה, בסוף דצמבר.

במקביל המשא ומתן הקואליציוני תקוע כאשר צוות המשא ומתן של כחול לבן הודיע לליכוד כי הם מבטלים את הפגישה בין גנץ לנתניהו שהיתה אמורה להתקיים מחר, והחליטו שלא להמשיך לקיים את המו"מ מול הליכוד. 

בליכוד השיבו בתדהמה: "כחול לבן החליטה להפסיק את המשא ומתן לאחדות וללכת לבחירות - הכל בגלל שיאיר לפיד לא מוכן להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ". הערכה היא כי נתניהו צפוי להחזיר את המנדט לנשיא כבר מחר (ד), כך שבני גנץ יחל במלאכת הרכבת הממשלה.