סמוטריץ' על המגעים לאיחוד: "כל צד יצטרך לעשות ויתור"

שר התחבורה התייחס למגעי האיחוד בימין, ובירך על הצבתה של שקד בראש הימין החדש. על המו"מ אמר: "אני לא צריך לשמוע על הדרישות דרך התקשורת. אני בטוח שאם נשב ונדבר, בתוך כמה שעות נצא עם חיוך, לחיצת יד והחלטה על ריצה משותפת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/19 21:50 יט בתמוז התשעט

סמוטריץ' על המגעים לאיחוד: "כל צד יצטרך לעשות ויתור"
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', התייחס הערב (ב') למאמצי האיחוד בימין. סמוטריץ' דיבר בכנס אתגרים חברתיים של הציונות הדתית שהתקיים בלוד.

"אני מברך את איילת שקד על מינויה לראש הימין החדש" אמר סמוטריץ'. "זה מהלך נכון משום שאיילת לאורך כל התקופה משדרת שהיא רוצה ללכת ביחד. נפתלי, זה לא סוד, דיבר לאורך כל הדרך על מחשבות או רצונות ללכת בנפרד וחזר על אותן אמירות שהיו הבסיס להקמת הימין החדש, שהחל עם 14 מנדטים וסיים מתחת לאחוז החסימה".

יו"ר האיחוד הלאומי שלח מסר ברור ליו"ר הימין החדש: "הציפיה שלי מאיילת היא לא להסתפק בדיבורים אלא להתקדם למעשים. אנחנו בדקה ה-90, צריך להתכנס בחדר ולשים את הכל על השולחן". הוא הוסיף כי "ניהלנו כבר משא ומתן מורכב ומסובך, ואין סוגיה שאין לה פתרון. אפשר למצוא פתרונות שיאפשרו לכולם להרגיש בבית ולהיות חלק. כל צד יצטרך לעשות ויתור", אמר, והדגיש: "ולא מנהלים משא ומתן במסיבות עיתונאים ולא בתדרוכים. אני לא צריך לשמוע על הדרישות דרך התקשורת. אני בטוח שאם נשב ונדבר, בתוך כמה שעות נצא עם חיוך, לחיצת יד והחלטה על ריצה משותפת כששומרים גם על האמירה הערכית. צריך שכולם יבואו בנפש חפצה בלי תנאים מוקדמים ובלי אולטימטום".

מוכן לוותר לה | שקד וסמוטריץ

יסגרו את הסיפור? שקד וסמוטריץצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"אני לא מוכן לקבל שום נקודת פתיחה ושום תנאי מוקדם", אמר שר התחבורה. "מי שרוצה להכשיל משא ומתן מציב תנאים מוקדמים דרך התקשורת. מי שרוצה להגיע לחיבור אמיתי בא אל החדר, שם את הדברים על השולחן עם פתיחות ורצון אמיתי".

לדבריו, "מה שיביא לנו יותר מנדטים זו הבשורה - שנתעלה מעל משקעי עבר ואינטרסים פוליטיים של כל אחד ונעשה את מה שהציבור מצפה - נלך יחד. אין דבר שיפגע יותר במנדטים העתידיים שלנו מאשר להתכתש כעת על קטנות".

בהמשך דבריו תקף סמוטריץ' את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהצהיר כי לא יישב עם איחוד מפלגות הימין, ואמר כי "הוא מחליף סיסמאות בתדירות יותר גבוהה ממה שמחליפים גרביים בגולני, התורה שלו היא לתקוף את הציונות הדתית".