שקד יו"ר הימין החדש: "בהנהגתי נהפוך לכוח משמעותי וחזק"

שרת המשפטים לשעבר הוכרזה רשמית כיו"ר הימין החדש. לוגו המפלגה עוצב מחדש עם הסלוגן: "איילת שקד - ימין באחריות". שמו של בנט הוסר ובאולם נמצאות תמונותיה של שקד בלבד, שקראה לאחדות

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 21/07/19 20:02 יח בתמוז התשעט

שקד יו"ר הימין החדש: "בהנהגתי נהפוך לכוח משמעותי וחזק"
איילת שקד, צילום: כיפה

איילת שקד היא יו"ר הימין החדש. במסיבת עיתונאים שקיימה מפלגת הימין החדש הערב (א'), הכריזה שקד כי היא לוקחת את הנהגת המפלגה בבחירות הקרובות. כזכור, כבר ביום רביעי דיווחנו כי שקד תוצב בראש הימין החדש.

הלוגו של מפלגת הימין החדש עבר שינוי וכעת הוא כולל את שמה של שקד בלבד, לאחר שבבחירות האחרונות גם נפתלי בנט וגם שקד הוכרזו כיו"רים. גם בתמונות שהוצבו באולם מסיבת העיתונאים נמצאת תמונתה של שקד בלבד.

רק שקד. פעילי הימין החדש הערב

רק שקד. פעילי הימין החדש הערבצילום: חדשות כיפה

בנאומה הראשון כיושבת ראש המפלגה אמרה שרת המשפטים לשעבר כי: "דפי ההסטוריה של תולדות עם ישראל, מגוללים את עלילות הגבורה של שופטים, נביאים ומלכים, שעיצבו את דמותו של עם ישראל, ממשה רבנו ועד דוד בן-גוריון. אך גם מקומן של נשים אמיצות, נועזות וגיבורות חיל, לא נפקד מספרי דברי הימים של עם ישראל – מדבורה הנביאה, עבור דרך שלומציון המלכה ועד גולדה מאיר". שקד הזכירה כי היא האישה היחידה העומדת בראשות מפלגה כלשהי ואמרה: "אני רוצה לפתוח שער לנשים רבות אחריי – ומבקשת את אמונכם היום".

למרות הביקורת שנשמעה היום בצהריים מפי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', אמרה שקד כי בימין החדש למדו מהטעויות והפיקו את הלקחים. "נציב בפניכם מנהיגות ברורה. באומץ לב פוליטי ואישי, בחר שותפי לדרך, נפתלי בנט, שרק לפני שבוע ראינו לאילו תוצאות טובות הוא הוביל את מערכת החינוך, לוותר על מקומו כמספר אחד, אך לא על מקומו בחזית הנושאים באלונקה".

"אני קוראת מכאן לשותפיי לדרך, לראשי המפלגות האידיאולוגיות מיָמין לליכוד, שחלקם חברים טובים שלי, נכון, יש בינינו מחלוקות, אבל אל מול האתגרים שלפנינו, הן בטלות בְּשישים. חיבור הוא תעודת הביטוח של היָמין הערכי והאידיאולוגי, עלינו לעשות זאת. יחד בהנהגתי נהפוך לכוח משמעותי וחזק, כוח שיוביל את עם ישראל בעוז וּבְאמונה. איחוד אחד גדול, איחוד של אנשים טובים, של ערכים בריאים וּמעשים אמיצים".

פינה את מקומו, נפתלי בנט

פינה את מקומו, נפתלי בנטצילום: כיפה

שקד דאגה להזכיר שמדובר במפלגה דתית ואמרה בנאומה הראשון כיו"ר הימין החדש: "אם אתם מאמינים כמונו בחזון הציוני, בִּמדינת ישראל כִּמדינה יהודית ודמוקרטית, בִּזכותו של עם ישראל על ארץ ישראל, בִּמדינה חזקה הנשענת על השקפת עולם יהודית, לאומית, ימנית וליברלית; עם המון אהבה וְכָבוד לַמסורת היהודית, המכבדת, המקרבת, הנותנת טעם לחיינו כאן, מתוך דאגה לִכְלל חלקי העם והבנה שיש משמעות לשַבָּת, אבל שאפשר אם רוצים למצוא פתרונות לחיים משותפים. וּבְעיקר אם אתם מאמינים שאנחנו יכולים לממש את כל אלו, שזו העת שלנו למשול, שאין מישהו אחר שיעשה את העבודה עבורנו, שזוֹ העת שלנו להפוך אידיאולוגיה לתכנית עבודה, הרי שמקומכם איתנו, עם היָמין הֶחדש".