ח"כ יוגב מציג: האתגרים החברתיים של הציונות הדתית

בלוד מתקיים כנס 'אתגרים חברתיים' שיזם ח"כ מוטי יוגב, ועסק בנושא הפריפריה והצרכים החברתיים בישראל. יוגב: "המטרה - לגבש מענה לבעיות חברתיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/19 19:59 יט בתמוז התשעט

ח"כ יוגב מציג: האתגרים החברתיים של הציונות הדתית
ענת נחמיה לביא בכנס, צילום: יח"צ

בעיר לוד מתקיים הערב (ב') כנס 'אתגרים חברתיים' שיזם ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי-האיחוד הלאומי). לדברי יוגב בפתיחת הכנס: "מטרת הכנס - לגבש מענה לבעיות חברתיות, אם זה בחקיקה אם זה לדרישות קואליציונית או למאבק חברתי".

בנושא הפוליטי התייחס יוגב לאפשרות כי המפלגות יתאגדו בבלוק טכני, ואמר כי "לא הכול טכני בחיים, יש דגלים צריך להרים. דגל של עם ישראל הוא דגל שצריך להרים ואנחנו לוקחים אחריות לכך. גם בלב המהומה של הרכבת הקואליציה, דחינו את הדחוף לרגע לטובת החשוב. אני מאמין שהדגלים החברתיים הם הדגלים שאיתם ננצח".

בהמשך הערב דיבר גם יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, והתייחס למגעים לאיחוד בימין.

ליאורה מינקה בכנס

ליאורה מינקה בכנסצילום: יח"צ

ענת נחמיה לביא, מנכ"לית שותפויות בקרן אדמונד דה רוטשילד, אמרה בכנס כי הציונות הדתית זקוקה לפריפריה. לדבריה, "צריך בטייטל של הציונות הדתית להכיל הרבה יותר אוכלוסיות, לפתח שיתופי פעולה.
הפערים בישראל לא מצטמצמים, אלא מתרחבים. מאז 1974 יש שיפור אצל כולם, אבל אלו שעשירים נהיו הרבה יותר עשירים ואלו שלא, מצבם השתפר - אבל הרבה פחות. אני רואה את הסטודנטים מהפריפריה, אלו שלא מבינים את השיח מול האליטות. הכי שובר את הלב שלילדים אין חלומות".

היא פנתה לציונות הדתית ואמרה: "אתם צריכים לעשות שיח פנימי איך מתחברים מחדש לפריפריה, איך היא צריכה אתכם - אבל יותר אתם צריכים את הפריפריה".

מנכ"לית 'אמונה', ליאורה מינקה, אמרה בכנס כי "בישראל ההוצאה הציבורית על מעונות יום הכי נמוכה וההוצאה הפרטית הכי גבוהה. לא אכפת לי איפה מעונות היום יהיו, נמאס לי מחקיקה פופוליסטית".
לדבריה, "מעונות היום חשובים לצמצום אי השוויון לנשים. תנאי העבודה של מחנכות-מטפלות הוא הדבר החשוב ביותר לטפל בו. אנחנו לא פותחים כיתות כי אין לנו מטפלות, כי חוק הסייעת השנייה גרם להצפה של כך והעבודה מתגמלת פחות. הפער בין שכר הסייעת עובדת ברשויות ובין מטפלת הוא שלושים אחוז. למה שמישהי תלך לעבודה קשה הרבה יותר עם שכר נמוך יותר?"