בנט: "למען אחדות, צריך לעשות ויתורים אישיים"

היו"ר היוצא של הימין החדש אמר בנאומו: "בחרתי לשים את מדינת ישראל מעל לקידומי האישי, ולתת לחברתי, איילת שקד, לעמוד בראשות ״הימין החדש״. אני נכנס תחת האלונקה, כשהפעם איילת בראש"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 21/07/19 20:51 יח בתמוז התשעט

בנט: "למען אחדות, צריך לעשות ויתורים אישיים"
בנט נואם, צילום: חדשות כיפה

מפלגת הימין החדש הומצאה מחדש הערב (א'), כשאיילת שקד הוכרזה כיו"ר היחידה של המפלגה. מי שהוביל את הפילוג מהבית היהודי ואת הקמת הימין החדש, שר החינוך לשעבר נפתלי בנט, פינה את מקומו לטובת שותפתו הוותיקה, אם בגלל הסקרים, אם בגלל תוצאות הבחירות ואם בגלל שהיתה זו הדרך היחידה לריצה משותפת של שניהם יחד - שוב.

בנט אמר בנאומו הערב, בכינוס הימין החדש: "לפני חצי שנה הקמנו את ״הימין החדש״, למען ישראלים שכמהים לימין שמחבר בין כולם, בין דתיים לחילונים, חרדים ומסורתיים, למען ישראלים שרוצים ימין אידיאליסטי, ממלכתי ואחראי, ימין בטחוני ולא פאסיבי, ימין מושל ולא צועק. ימין שמוכן להילחם מול הכוחות החזקים ביותר במשק הישראלי, כדי להקל על כלל אזרחי ישראל.


 
"הקמנו את הימין החדש למען יהודים-ישראלים שאוהבים את התורה, את חיילי צה"ל, ואת ארץ ישראל. יהודים ישראלים אוהבי-אדם, שלא שופטים אחד את השני על פי מידת הקפדנות שלהם במצוות, אלא מקבלים ואוהבים כל יהודי כפי שהוא. תנועת ״הימין החדש״ חיה ונושמת ונמצאת בתנופה גדולה.

"כפי שאתם יודעים, לאחר הבחירות נטלתי אחריות מלאה על התוצאות, ואת זאת אני עושה גם כעת. מפני שלמען אחדות, צריך לעשות ויתורים אישיים. לכן בחרתי לקחת אחריות ולשים את הדרך מעל לאדם, את מדינת ישראל מעל לקידום האישי, ולתת לחברתי, איילת שקד, לעמוד בראש ״הימין החדש״. אני נכנס תחת האלונקה כשאיילת הפעם בראש, ואסייע לה להצליח בכל כוחי.

בנט ושקד על הבימה

בנט ושקד על הבימהצילום: חדשות כיפה

"מקומי ברשימה פחות חשוב. זה יכול להיות מהמקום הראשון, השני, או העשירי. אני לעולם לא ארגיש פחיתות כבוד כמשרת ציבור. לשרת את העם שלי זהו האידיאל.
איילת שקד היתה שרת משפטים מוכשרת, ביצועיסטית וערכית, ואני משוכנע שהיא תוביל אותנו להצלחה גדולה. איילת שקד תעמוד גם בראש המפלגה, וגם בראש כל גוש הימין המאוחד.
אני קורא לכל שאר מפלגות הימין להתאחד תחת הנהגתה של איילת שקד. זהו זמן לאחדות.

"יחד, נעשה הכל למען הצלחת ״הימין החדש״ בבחירות הללו, ובעזרת השם - נעשה ונצליח".