מהבית היהודי למפלגתו של אהוד ברק

עו"ד שגית פרץ דרעי, מייסדת פורום הנשים הראשון של מפלגת הבית היהודי, מצטרפת למפלגתו של ראש הממשלה לשעבר: "כואבת את החיבור שנוצר בין יהדות לאומית להקצנה לאומנית"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/07/19 09:10 כט בסיון התשעט

מהבית היהודי למפלגתו של אהוד ברק
מימין: יאיר גולן, יפעת ביטון, שגית פרץ דרעי ואהוד ברק, צילום: יח"צ

עו״ד שגית פרץ דרעי מצטרפת לרשימת מפלגתו של אהוד ברק. פרץ דרעי היא עורכת דין, בוגרת מוסדות בני עקיבא, בעלת תואר שני בתלמוד. פעילה פמיניסטית, הנחשבת לאחת ממובילות הגל הפמיניסטי הדתי של העשור האחרון. מלמדת ומרצה במגוון מוסדות ובתי מדרש בארץ ובעולם בנושאי יהדות, פמיניזם, תלמוד, מזרחיות והלכה ספרדית. כותבת בבמות שונות.
 
הצטרפותה של פרץ-דרעי, מייסדת ויושבת הראש הראשונה של פורום הנשים של מפלגת הבית היהודי, וחברת ועדת החוקה של המפלגה עד שלהי 2014, מפתיעה במיוחד, על רקע התבטאויותיו החוזרות ונשנות של ברק נגד הציונות הדתית ורבניה. כזכור, בתחילת השבוע הצטרף למפלגתו של ברק, נטולת השם עדיין, יאיא פינק, גם הוא בן לציונות הדתית.

פרץ-דרעי היא פעילה במאבקים חברתיים וציבוריים רבים על צביונם של העיר בית שמש וחבל עדולם. חברת ועדת ההיגוי של ענבר – בית ספר ממלכתי חילוני פמיניסטי לבנות מיסודם של האגודה לקידום החינוך ומנהל חינוך ירושלים (מנח"י) ילידת מושב תירוש שבחבל עדולם, תושבת בית שמש. אמא לאחיה ומלאכי.

יאיר יאיא פינק

יאיר יאיא פינק. גם הוא הצטרף למפלגה צילום: הותר לשימוש על ידי יאיא פינק

 
שגית פרץ דרעי אמרה לאחר הצטרפותה למפלגה: "אני נמצאת בלב העשייה החברתית והפוליטית. תמיד ראיתי לעצמי תפקיד של פורצת דרך מתוך ערכים של פמיניזם ויהדות. אני כואבת את החיבור שנוצר בין יהדות לאומית להקצנה לאומנית. אני דוגלת ביהדות משתפת, סובלנית העוסקת בתיקון עולם. אנחנו נדרשים להכרעות נוקבות על מנת לגבש תשתית חדשה להסכמות חברתיות שיאפשרו את המשך החיים המשותפים בבית הלאומי שלנו. ההסכמות הללו חייבות להישען על החיבור שעליו קמה המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית. הציונות הדתית חייבת לחבר מחדש את השותפות שלה לערכים אלה – ולחזור להבנה הערכית והמוסרית ששלמות העם חשובה מכל דבר אחר ושהיא הערובה להמשך קיומו של הבית השלישי.
אני מאמינה שהמנהיגות, הניסיון, הנחישות והאומץ של ברק לצד קבוצת אנשים מנוסים וצעירים מחויבים היא הדבר הנכון לישראל בעת הזו. המדינה היא של כולנו. אין אדם גדול מהמעשה הלאומי".
 
אהוד ברק בירך על הצטרפותה של פרץ-דרעי: "אני שמח מאוד על הצטרפותו של שגית. ישראל היא פסיפס אנושי. עצמתה החברתית, כמו גם הלכידות הפנימית בה, קשורים במתן ביטוי אמיתי למגוון התרבותי הרחב שיש לנו. שגית מייצגת יהדות בטוחה בעצמה שקשורה בטבורה לרעיון הציוני, למתינות של בית הלל ולאחריות כלפי שמירה על צביונה היהודי והדמוקרטי של המדינה ברוח בית הלל".