אהוד ברק: "הרב ליאור והרב גינזבורג - מקורות השראה ליהודים ביריונים ופראיים"

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק טעון הבוקר (ב') כי הרב דב ליאור והרב יצחק גינזבורג הם מקור ההשראה לאלימות ביהודה ושומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/18 15:41 כד באלול התשעח

אהוד ברק: "הרב ליאור והרב גינזבורג - מקורות השראה ליהודים ביריונים ופראיים"
משתלח ברבנים | אהוד ברק, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק משתלח הבוקר (שני) ברבה לשעבר של העיר קריית ארבע דב ליאור וברב יצחק גינזבורג, נשיא ישיבת עוד יוסף חי ביצהר.

ברק אמר ברשת ב' כי הסיכוי להקמת מדינה פלסטינית בקרוב הוא לא מעשי, כלשונו, זאת משום שלממשלה יש נטייה להתעסק בדברים לא מעשיים. ברק הדגיש כי על הממשלה לפעול ל''גירושין'' מהפלסטינים ועל כן עליה להתנתק מהתנחלויות מבודדות בשטחי יו"ש שמהוות נטל כבד על ישראל, לטענתו. לדבריו, יש לייצר הפרדה ברורה בין הצורך בגושי התיישבות ושמירת הביטחון לבין התנחלויות מבודדות.

ברק טען כי ''בהתנחלויות מבודדות יש חיכוכים יומיומיים עם ערבים שנוצרים על ידי יהודים ביריונים ופראיים המושפעים על ידי רבנים המובילים את נתניהו באף והוא מוביל אותם, כמו הרב ליאור והרב גינזבורג שהם מקורות ההשראה של הפראות שביריונים ישראלים עושים בפלסטינים ומעצימים את הנטל של ההתנחלויות המבודדות האלה שלא מוסיפות דבר וחצי דבר לביטחון בישראל. הדבר הזה חייב להיפסק".

ראש מועצת קרית ארבע מלאכי לוינגר אמר בתגובה לדבריו של ראש הממשלה לשעבר כי "זקנותו של ברק מביישת את נערותו. חבל מאוד שאהוד ברק שמסר את הנפש למען תקומת ישראל ובטחונה, הופך בערוב ימיו לדובר ממורמר שרואה הכל באור שלילי. תרומתו של הרב דב ליאור, ניצול שואה שהקים עולם מפואר של תורה בישראל ואחד מעמודיה החשובים של ההתיישבות בעיר האבות, לא תסולא בפז"

ברוך מרזל, תושב קריית ארבע אמר בתגובה לדברים של ראש הממשלה לשעבר כי "אהוד ברק הוא השראה לבוגדים לסוכנים זרים ולגנבים מושחתים פוער את פיו על גדולי ישראל"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן