ח"כ מיקי זוהר: "אגיש היום את החוק לפיזור הכנסת"

בשליחות נתניהו? בצל סירובן של סיעות הקואליציה להתפשר לקראת הרכבת ממשלה חדשה, החליט חבר הכנסת מהליכוד להגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-21

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/19 14:55 כא באייר התשעט

ח"כ מיקי זוהר: "אגיש היום את החוק לפיזור הכנסת"
ההצבעה בוועדה, צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

הכנסת ה-21 רק החל את ימיה, אך יכול להיות שהיא עומדת לקראת סיום. בעקבות הסחבת של השותפות הקואליציוניות במו"מ הקואליציוני, אמר חבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד) כי הוא מתכנן להגיש עוד היום הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-21. 

בתוך כך סיעות הקואליציה, שהמליצו על נתניהו לראשות הממשלה בפניהנשיא ריבלין, ממשיכות להתבצר בעמדותיהם, בעיקר סביב חוק הגיוס. ליברמן רוצה להעביר את החוק על פי המתכונת הנוכחית, ואילו החרדים לא מסכימים למכסות הגיוס שקבועות בו כרגע. 

לפני כשבוע הגיש חבר הכנסת זוהר הצעת חוק פרטית לתיקון חוק החסינות השנוי במחלוקת. בעוד השר לוין, מנהל המו"מ הקואליציוני מטעם הליכוד, מכחיש שיש ניסיון להעביר את החוק במו"מ הקואליציוני, החליט ח"כ זוהר להעביר אותו באופן פרטי. רבים סברו שזוהר פועל בשירותו של ראש הממשלה, שחפץ בתיקון חוק החסינות, למען הישרדותו הפוליטית, אך לא רוצה שזה יפיל את הרכבת ממשלתו החמישית. 

חוק הגיוס היה אחת הסיבות המרכזיות לפיזורה של הכנסת ה-20. המדינה היתה צריכה להשיב לבג"ץ מדוע היא אינה מחוקקת את החוק. הממשלה קיבלה הארכה במתן התשובה כמה וכמה פעמים. התאריך האחרון שנקבע למתן תשובה הוא ה-19.1.19. כמה ימים קובם החליט ראש הממשלה ללכת לבחירות חדשות. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן