נתניהו: "נעביר חוקים שיאזנו את מערכת המשפט"

ראש הממשלה טוען שהפרסומים השונים בתקשורת, לפיהם הוא מתכנן 'מתקפה על מערכת המשפט' אינם נכונים, וכי מטרתם לזרוע פחד ולמנוע שינויים. מנגד, אישר כי בכוונתו להעביר חוקים המגדילים את כוחה של הכנסת מול מערכת המשפט

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 13/05/19 21:57 ח באייר התשעט

נתניהו: "נעביר חוקים שיאזנו את מערכת המשפט"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

"המדיניות שלי תמיד הייתה לשמור על בית משפט חזק ועצמאי - אך אין זה אומר בית משפט שהוא כל-יכול". כך אומר הערב ראש הממשלה נתניהו, בהודעה שהוציאה לשכתו. לדברי ראש הממשלה "בתקשורת מתפרסמות הדלפות מגמתיות ופרשנויות מעוותות שכוללות הצעות לא נכונות. כל זה נעשה כדי לזרוע פחד ולמנוע שינויים כלשהם, במטרה לבלום את השבת האיזון הדרוש בין הרשויות בישראל".

ראש הממשלה התייחס לפרסום ב'הארץ' כי הוא מתכוון לקדם הצעת חוק שתשלול מבית המשפט העליון את הסמכות להפוך החלטות מנהליות שהתקבלו בממשלה או בכנסת, שנועדה למנוע את העמדתו לדין, וכן לפרסום באתר ynet כי הוא מתכנן חוק שימנע את היכולת של בג"ץ לבטל חוקים שחוקקה הכנסת. עם זאת, נתניהו אישר כי בכוונתו להעביר חוק שיגביל את כוחו של בג"ץ.

לדבריו, "האיזון הזה דרוש כדי להעביר חוקים שנפסלו או עוכבו בעבר. אלה חוקים שהציבור מצפה מאיתנו להעביר: גירוש משפחות מחבלים, עונש מוות למחבלים וחוק להוצאת מסתננים. אני נחוש לפעול ללא מורא למענכם, אזרחי ישראל. זאת הסיבה שבחרתם בי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן