2 עצורים במחאה נגד מעצר אינדור: מתפרעים חסמו את הכניסה לירושלים

במחאה על העברתו של הפצוע של יחיאל אינדור למעצר - בחשד למעורבותו באירועי בורקה, מפגינים רבים חסמו את הכניסות והיציאות לירושלים. 2 נעצרו | בן גביר במכתב לנציבת השב"ס: "אבקש לדעת עם זכויות העציר נשמרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/23 22:19 כו באב התשפג

2 עצורים במחאה נגד מעצר אינדור: מתפרעים חסמו את הכניסה לירושלים
המחאה בגשר המיתרים, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בעקבות מעצרו של יחיאל אינדור, שנפצע בתקרית האלימה סמוך לכפר בורקה והועבר היום מבית החולים למעצר בימ"ר ש"י, עשרות מפגינים התכנסו הערב (א') סמוך לגשר המיתרים. במהלך המחאה החלה הפרת סדר תוך שהמפגינים חסמו את הכניסה והיציאה מהעיר ירושלים.

כוחות משטרה ומג"ב שנמצאים במקום, פועלים כל העת לפתיחת הכביש לתנועה תוך שהודפים את מפרי הסדר. עד כה, נעצרו על ידי המשטרה 2 מפרי סדר והם מועברים לחקירה בתחנת המשטרה. בשלב זה, תנועת כלי רכב המגיעה לכיוון ירושלים, מופנית לכביש 16 ולכביש 9 (ארזים). מומלץ לציבור הנהגים להשתמש בדרכים חלופיות. מטעם המשטרה נמסר כי, "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק אך תפעל בנחישות כלפי מפרי סדר וכל אלימות במהלך מחאות אלו".

המחאה בגשר המיתרים

המחאה בגשר המיתרים צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בן גביר: "אבקש לדעת עם זכויות העציר נשמרות"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שלח מכתב בנושא למ"מ נציבת שב"ס ביטן, בדרישה לבירור תנאי הכליאה של אינדור לאחר שנחשף כי בתנאי השחרור שלו נכתב כי "אין הנחיות מיוחדות לגבי המיטה עליה יש". "לנוכח עשרות הפניות שהתקבלו בלשכתי, אבקש לקבל את תגובת שב"ס לדברים, ובכלל זה לדעת האם זכויות העציר בהתאם לחוק נשמרות, והאם גורמי המקצוע בשב"ס בדקו את הצורך להורות על אשפוזו בבית החולים של שב"ס", כתב השר.

המחאה בגשר המיתרים

המחאה בגשר המיתרים צילום: Chaim Goldberg/Flash90