"יש הסעות": ההחלטה החדשה של ראשי המחאה

קבוצה של פעילים מהמחאה נגד הרפורמה המשפטית הודיעו כי יגיעו להפגין לראשונה ביהודה ושומרון וכי יעשו זאת מול ביתו של השר סמוטריץ'. "נגיע עשרות פעילים להפגין מול האדריכל האמיתי של ההפיכה" הם כותבים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/07/23 14:53 ט באב התשפג

"יש הסעות": ההחלטה החדשה של ראשי המחאה
סמוטריץ', הפגנה מתחת לבית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במקביל לקידום הרפורמה המשפטית מצד הקואליציה, הוקמו להם בזה אחר זה עוד ועוד ארגונים מצד מתנגדי הרפורמה, אשר החליטו על האסטרטגיה של המחאה מצד מתנגדי הרפורמה. לאחר שהפכו את קפלן למוקד מחאות שבועי, הפגינו בירושלים וחסמו את נתב"ג ותחנות הרכבת, ארגון "עומדים ביחד" מסמן את היעד הבא - ההתנחלויות.

"מקור חוקי ההפיכה המשטרית, הוא האליטה המתנחלית"

בהודעה שהם מפיצים היום (ה') נכתב כי הם מתכננים להפגין מול ביתו של השר סמוטריץ' ביישוב קדומים ביום שישי הקרוב. מנהל העמותה, אלון לי גרין, כותב בנוסף כי סמוטריץ' הוא "האדריכל האמיתי של ההפיכה". הוא מוסיף כי "מקור חוקי ההפיכה המשטרית, הוא האליטה המתנחלית. המטרה היא לא רק עניין של עוד כוח לשלטון, אלא שמירה על כוחן של ההתנחלויות, סיפוח השטחים, להמשיך לבצע פוגרומים בכפרים פלסטינים ולנרמל עליונות יהודית" כך לפי גרין.

המודעה שהופצה, מול הבית של סמוטריץ

המודעה שהופצה, מול הבית של סמוטריץ' צילום: ללא

במודעה שפרסמה העמותה נכתב: "מגיעים למקור ההפיכה, מביאים את המחאה להתנחלויות". הארגון מציין כי יהיו הסעות מטעמו למקום ההפגנה. את המהלך החדש הם מסבירים בכל שחקיקת צמצום עילת הסבירות עברה השבוע בכנסת.

הפגנה של ארגון "עומדים ביחד"

הפגנה של ארגון "עומדים ביחד" צילום: Yonatan Sindel/Flash90