סמוטריץ': "השבוע הצלנו את הצבא מהתפרקות"

שר האוצר אמר בריאיון כי החוק לצמצום עילת הסבירות שאושר השבוע בכנסת הציל את צה"ל מהתפרקות: "הצבא היה הופך לאוסף מיליציות, וכל מיליציה היתה משתמשת בכוח שיש לה על הממשלה". עוד הוא אמר: "היתה תמימות דעים שהצבא חייב לסור למרות של הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/23 09:21 ט באב התשפג

סמוטריץ': "השבוע הצלנו את הצבא מהתפרקות"
השר בצלאל סמוטריץ' | , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

חוק צמצום עילת הסבירות אושר ביום שני האחרון בקריאה שניה ושלישית למרות מגעים והניסיונות לפשרה והסכמות ברגע האחרון. אתמול (ד') נכנס החוק לספר החוקים של מדינת ישראל לאחר שנשיא המדינה, יצחק הרצוג חתם עליו. בריאיון שנערך עמו ויפורסם מחר במוסף "ישראל השבוע" של "ישראל היום", אומר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי העברת החוק הצילה את צה"ל מהתפרקות.

"הצבא היה הופך לאוסף מיליציות"

"השבוע הצלנו את הצבא מהתפרקות", קבע סמוטריץ' בריאיון. "הרבה יותר מסוכנת מסרבנות או מאי התייצבות היתה האפשרות שהממשלה תיכנע ולא תעביר את החוק. הצבא היה הופך לאוסף מיליציות, וכל מיליציה היתה משתמשת בכוח שיש לה על הממשלה. הממשלה היתה חייבת לשרטט קו אדום בוהק. בעוד 30-40 שנה יבינו שמדובר בערב מכונן שבו הצלנו את הצבא מלהתפרק".

לשאלה האם ללא הסרבנות הממשלה היתה מוותרת על החקיקה, השיב: "בחודש מרץ היתה הדילמה בין הביטחון לקידום החקיקה, ורה"מ הכריע לטובת הביטחון. עכשיו נוצרה דילמה של ביטחון מול ביטחון. היתה תמימות דעים בין כולם שהצבא חייב לסור למרות של הממשלה, אחרת הכל היה מתפרק פה לרסיסים".

עוד הוא אמר בנושא: "האיומים באי התייצבות שמו אותנו במקום שבו אסור לעצור ולהיכנע, כי זה היה מפרק את הצבא. עובדתית, בחודש מרץ ראש הממשלה נתניהו עצר את החקיקה".