"מלמדים שכדי להיות דתי לאומי טוב אתה צריך כל הזמן להיאבק"

בעמוד הפייסבוק "אנשי ימין יוצאים נגד התנהלות הממשלה" העלו את דבריו של הרב ירמי סטביסקי מהפגנה באפרת בסוף השבוע שם הביע את אכזבתו מהכיוון אליו הלכה הציונות הדתית: "בהר עציון למדתי אחרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/23 14:17 כח בתמוז התשפג

"מלמדים שכדי להיות דתי לאומי טוב אתה צריך כל הזמן להיאבק"
הרב ירמי סטביסקי, צילום: גלעד תדהר

כחלק מהפולמוס סביב הרפורמה המשפטית ישנה גם קבוצה של אנשי ימין ובתוכם גם אנשים דתיים אשר מתנגדים לפעולות הממשלה, אחד מהם הוא הרב ירמי סטביסקי. עמוד הפייסבוק "אנשי ימין יוצאים נגד פעולות הממשלה" המרכז את האמירות היוצאות מהימין, שיתף את דבריו של הרב מההפגנה שנערכה לאחרונה באפרת, שם דיבר על "ערך השלום" לדבריו שלמד בישיבת הר עציון שם למד.

המסר שלמד מהרבנים עמיטל וליכטנשטיין

"לפני 40 שנה זכיתי לשבת בישיבת הר עציון וללמוד מהרב ליכטנשטיין והרב עמיטל" פתח הרב, "על מנת לקיים את ישיבת הר עציון, נדרשו הרב עמיטל והרב ליכטנשטיין לעשות הרבה פשרות. הלימוד הגדול שלי כבוגר ישיבת הר עציון היה שגם אם ניתן, באופן תיאורטי, לחיות תוך כדי התנצחויות ומחלוקות, עדיף לחיות בשלום", שיתף.

הרב ירמי סטביסקי

הרב ירמי סטביסקי "משהו השתנה". צילום: גלעד תידהר

"משהו השתנה מאז" אמר הרב סטביסקי כשהוא מדבר על הציונות הדתית, "דור חדש גדל למציאות רוחנית-פוליטית שמרכזה הוא המלחמה. מלמדים שכדי להיות דתי לאומי טוב אתה צריך כל הזמן להיאבק. אתה נאבק מול האויב הפיזי ואתה נאבק מול האויב שבפנים, אתה נאבק מול השמאל ואתה נאבק מול הלהט"בים. בשבוע האחרון למדנו שצריך גם להיאבק מול ארצות הברית", אמר הרב והעביר ביקורת מרומזת גם על הממשלה.

צריך לקיים דיאלוג עם העולם

הרב תוהה: "מלמדים אותנו שצריך להתנגד למוסר המערבי ולחזור למוסר היהודי האותנטי. האם כולם שכחו שהרעיון שכל בני האדם נולדו שווים לא נקבע בהכרזת העצמאות האמריקאית, אלא בבראשית" ומוסיף על התורה שלמד מרבותיו: "למדתי שהעולם מורכב מאד, ושהיהודי הציוני והדתי צריך לקיים דיאלוג עם העולם".