הבחירות לוועדה לבחירת שופטים: הסתיימה ההצבעה בכנסת

אחרי שבחודש שעבר הכנסת סערה בבחירות לוועדות המינוי השונות, הבוקר יתקיימו במליאה בחירות חוזרות, שם צפוי לנצח נציג עוצמה יהודית יצחק קרוייזר | רגע לפני הבחירות - ההחלטה של מפלגת המחנה הממלכתי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/07/23 11:15 כג בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 12/07/23 13:54

הבחירות לוועדה לבחירת שופטים: הסתיימה ההצבעה בכנסת
רוטמן עם לוין, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

יום חשוב בכנסת: בשעות הקרובות יתקיימו בחירות במליאת הכנסת, ומאחורי הפרגוד יבחרו חברי הכנסת את הנציגים לוועדת השונות, הוועדה לבחירת שופטים, הוועדה למינוי דיינים והוועדה למינוי קאדים. מדובר בבחירות חוזרות, אחרי שבחודש שעבר הבחירות הסתיימו בדרמה פוליטית, וללא נציג קואליציה לוועדה לבחירת שופטים. 

שלושה מועמדים - הנציג של עוצמה יהודית צפוי להיבחר

יצחק קרוייזר, דורש מבצע צבאי

יצחק קרוייזר. חדשות כיפה

מי שהגישו את מועמדותם לוועדה לבחירת שופטים הם חברי הכנסת יצחק קרוייזר מעוצמה יהודית, עידן רול ורון כץ מיש עתיד. קרוייזר הוא חבר הכנסת שצפוי להיבחר ולהיות נציג הקואליציה בוועדה, הסיבה שחברי יש עתיד הגישו מועמדות היא רק כדי למנוע מהקואליציה לדחות שוב את הבחירות. חבר הכנסת גלעד קריב הודיע כי יחרים את ההצבעה לועדה לבחירת שופטים בגלל קרויזר: "מינוי אדם בעל השקפה כהניסטים לועדה למינוי שופטים זה הכנסת צלם להיכל".

נציין כי בבחירות הקודמות נבחרה חברת הכנסת קארין אלהרר כנציגת האופוזיציה, למרות התנגדות הקואליציה. עם זאת, למרות שהיום צפוי להיבחר נציג קואליציה ההערכות הן כי יריב לוין לא מתכוון לכנס את הוועדה בתקופה הקרובה. 

בנוסף, לוועדה למינוי דיינים צפוי להיבחר חבר הכנסת אליהו ברוכי מיהדות התורה, ברוכי הוא חבר הכנסת היחיד שהגיש מועמדות אחרי שבחודש שעבר נבחרה חברת הכנסת פנינה תמנו ממפלגת המחנה הממלכתי. לוועדה למינוי קאדים הדישו מועמדות חברי הכנסת אחמד טיבי, ינון אזולאי ומנסור עבאס, שלושתם צפויים להיבחר.

רגע לפני הבחירות - ההחלטה של מפלגת המחנה הממלכתי

בתוך כך, סיעת המחנה הממלכתי הודיעה הבוקר כי חברי הסיעה לא יפעלו נגד בחירת נציג הקואליציה וזאת על מנת לאפשר לו להיבחר. בתוך כך במחנה הממלכתי קוראים לממשלה, לכנס את הוועדה בהקדם, ולמלא את הפער של קרוב ל-100 שופטים שחסרים במערכת, שפוגע קשות בשירות המשפטי שמקבלים עשרות אלפי ישראלים בבתי המשפט.