קצין הכנסת חשף את הח"כים שהזמינו את המתפרעים למשכן

קצין הכנסת חושף כי מבדיקה שערך עולה כי מירב כהן ונאור שירי הם חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים למשכן: "הנושא יטופל גם בוועדת האתיקה מכח סמכותה על פי החוק"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 10/07/23 21:25 כא בתמוז התשפג

קצין הכנסת חשף את הח"כים שהזמינו את המתפרעים למשכן
צילום: עמיאל ירחי

אירוע חריג בכנסת: לקראת פתיחת הדיון וההצבעה על ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה, מפגינים ניסו לפרוץ הערב (ב') למליאת הכנסת והוצאו בכוח על ידי משמר הכנסת מהמשכן. המפגינים ניסו בין השאר להדביק עצמם לרצפה בכניסה למליאה באמצעות דבק. בתוך כך, קצין הכנסת חושף כי מבדיקה שערך עולה כי מירב כהן ונאור שירי הם חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים למשכן.

המפגינים שניסו לפרוץ למליאה:

מקצין הכנסת נמסר כי "נוכח חומרת האירוע חסר התקדים שארע הערב בכניסה למליאה וניסיונו המובהק לפגוע בסדר הציבורי ובהליך הדמוקרטי, שבגינו אף הוגשה תלונה למשטרה מטעם משמר הכנסת - קיים קצין הכנסת, בדיקה שממנה עולה כי חברי הכנסת מירב כהן ונאור שירי הם חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים למשכן. בכנסת מדגישים כי הנושא יטופל גם בוועדת האתיקה מכח סמכותה על פי החוק".

חברי הכנסת נאור שירי ומרב כהן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אמיר אוחנה: "הכנסת לא תהיה איילון"

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה התייחס לאירוע וגיבה את משמר הכנסת שהוציאו את המפגינים. "אני מגבה ומשבח את קצין הכנסת, משמר הכנסת וסדרני הכנסת שלא נתנו לכנופיית פורעי החוק לחסום את מליאת הכנסת ופינו אותם במהירות, בנחישות ובמקצועיות. כעת יועברו למשטרת ישראל ולמערכת המשפט להמשך טיפול, שאני מקווה שיהיה נחוש באותה המידה.

צילום: Chaim Goldberg/Flash90

לטענתו, חברי הכנסת מהאופוזיציה הזמינו את המפגינים. "חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים צריכים לעשות חשבון נפש עמוק על הנסיון לשבש את ההליך הדמוקרטי - ולגנות בחומרה את המתקפה על הדמוקרטיה הישראלית, הכנסת לא תהיה איילון".