איפה גולדקנופף? קבינט הדיור הוקם לפני ארבעה חודשים - אבל לא כונס אפילו פעם אחת

לפני ארבעה חודשים הודיעו בממשלה על החלטה חגיגית, הקמת קבינט דיור שנועד להביא לפתרון משבר הדיור - אבל לחדשות כיפה נודע כי הקבינט בראשות השר גולדקנופף לא כונס מאז הקמתו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/05/23 17:20 יא בסיון התשפג

קבינט הדיור הוקם לפני ארבעה חודשים - אבל לא כונס אפילו פעם אחת
השר יצחק גולדקנופף | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המשבר בשוק הדיור החריף בשנה האחרונה ולצד העליות במחירי הדירות שליוו את השנים האחרונות, עליית הריביות הפכו את שכר הדירה לאתגר משמעותי עבור שוכרי הדירות. בזמן שאזרחי המדינה כמעט קורסים תחת הנטל, הגוף האחראי לא מבצע את עבודתו. 

ההבטחה של גולדקנופף: "ישיבה ראשונה כבר בימים הקרובים"

עם הקמת הממשלה, בתאריך 29.1.2023 הקימה הממשלה קבינט דיור שנועד לתת פתרונות למשבר החמור, אבל לחדשות כיפה נודע כי הקבינט שבראשו עומד שר השיכון יצחק גולדקנופף לא התכנס אפילו פעם אחת. 

עם הקמתו, במשרד השיכון הכריזו כי לקבינט, "יהיו סמכויות לקביעת מדיניות ממשלתית בתחום הדיור; לאישור וקידום רפורמות ושינויים". שר השיכון הוסיף וטען, "אני מתכנן לזמן את חברי הקבינט לישיבה ראשונה כבר בימים הקרובים". אבל דיבורים לחוד ומציאות לחוד, הקבינט עדיין לא כונס. 

התכנית תעזור לשוק הדיור?

משבר בענף צילום: Hadas Parush/ Flash90

גורם בליכוד: "אין טיפת עיסוק ביוקר המחיה"

בשל כך, גורם בליכוד תקף את השר גולדקנופף והביע זעם על המחדל: "הממשלה משותקת ולא התגברה על הכאוס שייצר יריב לוין. אין טיפת עיסוק ביוקר המחיה ומחירי הדיור - וזה בשעה שהמחירים עולים והריביות חונקות את הזוגות הצעירים. כינוס קבינט הדיור חייב לקרות כל שבוע, עד שנראה שינוי מגמה שיאפשר לזוגות צעירים לרכוש דירה בכבוד".

לזימי: "משבר הדיור בעיצומו והממשלה לא עשתה כלום"

נעמה לזימי

נעמה לזימי תוקפת | צילום: דני שם טוב

יו"ר ועדת הצעירים, חברת הכנסת נעמה לזימי מסרה: "משבר הדיור בעיצומו ורק הולך ומתרחב והממשלה לא עשתה כלום כדי לטפל בו. שום בשורה חברתית בתקציב המדינה הגדול ו-0 מתוך 13.66 מיליארד שקלים קואליציוניים לטיפול במצב הדיור בישראל - לא דיור ציבורי, לא דיור בר-השגה, לא טיפול במחירי השכירות המאמירים". לזימי פנתה לראש הממשלה: "נתניהו, הבטחת לטפל במשכנתאות וביוקר המחיה, לא? תחייב את שר השיכון גולדקנופף לכנס את הקבינט עוד בימים הקרובים - המשפחות הצעירות קורסות ואין לנו זמן לבזבז".

גולדקנופף בתגובה: "תקציב המדינה אושר לפני ימים ספורים ולכן רק עתה ניתן יהיה לקיים ישיבת עבודה של הקבינט"

שר הבינוי והשיכון מסר בתגובה: "תפקידו של קבינט הדיור הוא קביעת מדיניות בתחום התכנון, הבנייה והמקרקעין תוך דגש על הבנייה למגורים, אישור וקידום רפורמות ושינויים מבניים לייעול עבודת הממשלה בתחום המקרקעין, התכנון והבנייה בדגש על הבנייה למגורים, קידום פרויקטים מגוונים בתחום הבנייה למגורים, בין היתר לדיור להשכרה לטווח ארוך, ופרויקטים של התחדשות עירונית ופינוי בינוי, קבלת החלטות הנוגעות למקרקעין לרבות בעניין מקרקעי ישראל, הכרזה על מתחמים מועדפים לדיור ואישור תכניות מתאר ארציות ותכניות תשתית לאומיות.

פעילות זו בבסיסה היא נגזרת של תכניות העבודה, ואלו נקבעות בהתאם לתקציב. תקציב המדינה אושר בקריאה שלישית לפני ימים ספורים ולכן רק עתה ניתן יהיה לקיים ישיבת עבודה של הקבינט. חרף האמור, לאורך כל התקופה מאז נכנס השר למשרד קודמו תכניות רבות ומגוונות, שיווקים, הגרלות ויוזמות ביניהן ההחלטה למתן תעדוף לחיילי מילואים ולנכים עם מוגבלות נפשית".