ההתבטאות החריגה של מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "להפסיק לדבר על הרפורמה"

מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי התראיין הבוקר והפתיע במענה לשאלה, "האם הרפורמה המשפטית ירדה לחלוטין מסדר היום", כשאמר: "צריך להפסיק לדבר על הרפורמה היא תעלם גם ככה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/06/23 11:37 יז בסיון התשפג

ההתבטאות החריגה של מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "להפסיק לדבר על הרפורמה"
נתניהו ולוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרפורמה המשפטית בדרך לקבורה סופית, בזמן שראש הממשלה נתניהו מפזר רמזים לפיהם הוא מעוניין ברפורמה בהסכמות, מקורבו יוסי שלי שמכהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה משדר מסר אחר לגמרי ומודיע שהרפורמה חלפה מן העולם. 

בראיון לכאן רשת ב' נשאל שלי האם הרפורמה המשפטית ירדה לחלוטין מסדר היום, שלי ענה: "אני לא פוליטיקאי אבל אני חושב שעם ישראל הבין מה קרה. צריך להפסיק לדבר על הרפורמה, ולהגיד מה קורה עם קו צינור הנפט אשקלון, מה קורה עם נמל אילת. לדבר על זה קצת, מספיק עם הקשקוש הזה, צריך להפסיק לדבר על הרפורמה היא תעלם גם ככה".

החוק החדש של טלי גוטליב - שעוקף את הרפורמה המשפטית

טלי גוטליב

טלי גוטליב צילום: יונתן סינדל/פלאש90

לא כולם בליכוד התחברו לקבירת הרפורמה ואמש (ב') פרסמנו כי חברת הכנסת טלי גוטליב מחזירה את השינויים במערכת המשפט לקידמת הבמה, למרות ההחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את הרפורמה למועד לא ידוע, חברת הכנסת גוטליב הגישה הצעת חוק שתשנה דרמטית את היחס בין הייעוץ המשפטי לממשלה. 

על פי הצעת החוק של גוטליב, ראש הממשלה, הממשלה או כל שר בממשלה יהיו רשאים לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מהיועץ המשפטי לממשלה או מיועץ משפטי אחר אבל הייעוץ המשפטי לא יחייב את הגורם שקיבל אותו.