נתניהו מבהיר: "הרפורמה לא מתה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הבהיר בישיבת הסיעה של הליכוד כי הרפורמה המשפטית תקודם אך במקביל יעשה כל מאמץ כדי להגיע להסכמות עם האופוזיציה: "אל תקשיבו למה שאומרים בתקשורת"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/05/23 16:28 ט בסיון התשפג

נתניהו מבהיר: "הרפורמה לא מתה"
נתניהו, , צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

לאחר אישור תקציב המדינה, התרבו הדיווחים  כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו מתכנן לא לחדש את החקיקה המשפטית בתקופה הקרובה. בפתח ישיבת סיעת הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבהיר היום (ב') כי בניגוד לשמועות, הרפורמה המשפטית תקודם.

"הרפורמה לא מתה, אל תקשיבו לערוצי התקשורת", אמר ראש הממשלה נתניהו בישיבת הסיעה שהייתה סגורה לתקשורת. עוד הוסיף ואמר כי "אנחנו עושים כל מאמץ בהידברות כדי להגיע להסכמות רחבות".

נתניהו ולוין בישיבת הממשלה אתמול. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גנץ לנתניהו: אין לך צ'ק פתוח

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, התייחס בישיבת הסיעה לכוונתו של נתניהו להמשיך לקדם את הרפורמה המשפטית. "אני אומר כאן לציבור בצורה ישירה וברורה: לא יהיו הסכמות, בלי התחייבות מגובה וברורה, שאין המשך חקיקה שנוגעת למשטר בישראל אלא אם ישנה הסכמה רחבה ומנגנון שמוודא שהן אכן מתקיימות. לא יהיה צ'ק פתוח שיאפשר לנתניהו להתחזק, ולקבל את ההחלטות בזמן ובמקום שנוחים לו. השיחות יימשכו, כל עוד מתקדמים, וכל עוד ניכר רצון, וכל עוד ישנו סיכוי. הסכמות עם כוכבית – לא יהיו".

בני גנץ, "נרעיד את המדינה"

בני גנץ, "נרעיד את המדינה" צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גנץ התייחס למחלוקת עם יש עתיד סביב הנציגה של האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים. "כפי שאתם בוודאי יודעים, בימים הקרובים, יחל התהליך של בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים. זו תהיה אבן בוחן משמעותית. אם יקבעו הבחירות כסדרן, ואם הקואליציה תעמיד מועמד אחד מצידה ותבחר מועמד אחד זהו סימן חיובי. כך סוכם, ואני מברך על כך ומודה לכל מי ששותף לעניין הזה. אם זה לא יקרה והקואליציה תבחר שני מועמדים או לא תביא את הנציגים להצבעה המשמעות היא שינוי כללי המשחק תוך כדי הידברות. אמרנו שלא נקיים הידברות בבית הנשיא, כשבבית המחוקקים מקדמים הפיכה משטרית.  במצב כזה – ההידברות תופסק, החברה תיקרע, והמדינה תיפגע".