השר לוין ישתתף בהפגנת הימין: "העם דורש רפורמה משפטית"

שר המשפטים, יריב לוין הודיע כי הוא ישתתף ביום חמישי הקרוב בהפגנת התמיכה ברפורמה במערכת המשפט: "הקול שלנו שווה והמנדט שקיבלה ממשלת הימין חייב להתממש"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 22/04/23 22:14 א באייר התשפג

השר לוין ישתתף בהפגנת הימין: "העם דורש רפורמה משפטית"
יריב לוין, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הרפורמה המשפטית אמנם הוקפאה וכרגע בית הנשיא הוא מוקד ההידברות בין הצדדים, אך נראה כי תומכיה לא מתכוונים לוותר עליה. ביום חמישי הקרוב, למחרת יום העצמאות, מתכונן מפגן תמיכה ענק ברפורמה תחת הכותרת "הפגנת המיליון". בתוך כך, שר המשפטים, יריב לוין הודיע הערב (מוצאי שבת) כי הוא מתכוון להשתתף בהפגנה.

את ההודעה בה הוא צפוי להשתתף בהפגנה, פרסם לוין בעמוד הפייסבוק. "ביום חמישי בשעה 19:00 נעלה כולנו לירושלים כדי להתייצב בין משכן הכנסת לבניין בית המשפט העליון ולומר בעוצמה שלא היתה כמוה: העם דורש רפורמה משפטית. הקול שלנו שווה והמנדט שקיבלה ממשלת הימין חייב להתממש. אני אהיה שם, ואני קורא לכל אחת ואחד לא להישאר בבית. מגיעים. מפגינים. משפיעים. משנים".

הפגנת הימין בחודש שעבר

הפגנת הימין בחודש שעבר צילום: Gili Yaari/Flash90

"לא נעצור את המחאות ורק נרים אותם"

המארגנים - אביחי בוארון, שנכנס לא מזמן כח"כ מטעם תנועת הליכוד, וברל'ה קרומבי העומד בראש "יוזמת תקומה 2023", יחד עם שורה ארוכה של ארגוני ימין ופעילי חברה אזרחית, החלו לפני כשלושה שבועות בהכנות לקראת המפגן הענק שצפוי להתקיים מול כנסת ישראל, ערב פתיחת כנס הקיץ של הכנסת, תחת הדרישה מהממשלה והקואליציה להעביר את הרפורמה המשפטית במושב הקרוב. חידוש מרענן בהפגנה יהיה איזור לציבור החרדי בהפרדה, דבר שצפוי להביא חרדים להשתתף במחאה.

לא רוצים לפגוע בימיה הקדושים של מדינת ישראל

קרומבי הסביר כי ההפגנה תתקיים למחרת יטם העצמאות, הימים הקדושים של מדינת ישראל, שהם לא מתכוונים לפגוע בחשיבותם. "אנחנו לא מתכוונים לצאת להפגנות בימים הקדושים של מדינת ישראל, יום השואה, יום הזיכרון וחג העצמאות – יום חגה של מדינת ישראל. אנחנו נכבד את זכרם של הנופלים, נכבד את ששת המילונים שנספו בשואה ונכבד את יום חגה של המדינה. לא נשאב לפרובוקציה של מתנגדי הרפורמה שרוצים לחרב את הימים הקדושים האלו ולהרוס את שארית הקונצנזוס הישראלי והימים הקודשים של מדינת ישראל".

הפגנת הימין בחודש שעבר

הפגנת הימין בחודש שעבר צילום: Gili Yaari/Flash90

"יום לאחר יום העצמאות ולאחר הימים הקדושים של ימי הזיכרון של הזיכרון והגבורה, אנחנו נקרא לציבור לבוא ולהשתתף לקראת תחילת כנס הקיץ בעצרת תמיכה ענקית בממשלה 'הפגנת המיליון'. מטרת העצרת היא כדי להזכיר ולדרוש מנבחרי הציבור שלנו בממשלה ובקואליציה שהעם רוצה רפורמה משפטית, שהעם מאחוריהם, שהעם נותן להם כוחות. בימים האחרונים דיברתי עם המון חברי כנסת מהקואליציה והם סיפרו לי כמה עוצמה וכוח נתנה להם העצרת השבוע, שהם ראו את 200,000 האנשים שהגיעו לירושלים וחיזקו אותם, שעם אוהב אותם, מחבק אותם, ותומך בהם", אומר קרומבי.