גיל הגיוס ירד? גורם צבאי: "לא מפר איזון"

במסגרת פגישה של נציגים מהקואליציה בנושא חוק גיוס נידונה האפשרות להורדת גיל הגיוס ל- 23. גורם צבאי בכיר טען כי המהלך לא יפגע באיזון בצה"ל - כל עוד במקביל המשרתים יזכו לתגמולים והוקרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/23 16:04 כה בניסן התשפג

גיל הגיוס ירד? גורם צבאי: "לא מפר איזון"
הורדת גיל הפטור משירות צבאי לחרדים מגיל 24 לגיל 21., צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

ראשי מפלגות הקואליציה התכנסו היום (א') בכדי לדון בסוגיית גיוס החרדים לצה"ל וקידום "חוק הגיוס". גורם צבאי בכיר אמר כי ניתן יהיה לשמור על האיזון בצה"ל אם הורדת גיל הגיוס תלווה בהגדלת ההטבות ללוחמים. בישיבה השתתפו שר הביטחון יואב גלנט, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השר דודי אמסלם ויו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ. הסיעות החרדיות נעדרו.

"לא מפר איזון כאשר יש הוקרה"

במהלך הישיבה ניסו לגבש פשרה להורדת גיל הפטור מגיוס, שכיום עומד על 26, ל-23. גורם צבאי בכיר טען כי הורדת גיל הגיוס תשמור על האיזון בצה"ל כל עוד הלוחמים יקבלו תגמול והוקרה. "עמדת צה"ל באשר לגיל הפטור, 23, היא שהוא לא מפר איזון, כאשר יש הוקרה למשרתים". נוסף לכך, אמר כי צה"ל ישקיע בפיתוח תכניות ייעודיות לחרדים: "צה"ל הוא צבא העם, ואסור להפר איזון בגיוס כלל האוכלוסיות כולל חרדים, צה"ל ימשיך לפתח מסלולים יחודיים לחרדים".

משה גפני

משה גפני צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"שוחד לציבור המשרתים בצה"ל"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר בתגובה לדברים אלו כי, "הממשלה מנסה להעניק שוחד לציבור המשרתים בצה"ל בתמורה לחוק ההשתמטות. לא מחליפים ערכים בתקציבים. הדבר היחידי שהמציאות מחייבת הוא שוויון בנטל- שוויון בנטל מלא מלא לכולם".