לפיד וגנץ לנתניהו: מוכנים להיפגש בבית הנשיא

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, בירך את נתניהו על השהיית החקיקה וכוונתו להגיע להידברות: "טוב מאוחר אשר אף פעם" | לפיד: "אם החקיקה אכן תיעצר - אנחנו נכונים ללכת להידברות אצל הנשיא"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 27/03/23 20:38 ה בניסן התשפג

לפיד וגנץ לנתניהו: מוכנים להיפגש בבית הנשיא
גנץ עם לפיד, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

ברקע השביתה הכללית במשק, גל ההפגנות ברחבי הארץ וההסכמות עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ראש הממשלה, בנימין נתניהו הכריז הערב (ב') על השהיית החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט. בתוך כך, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ התייחסו להצהרתו של נתניהו והביעו את כוונתם להגיע להידברות.

גנץ: "טוב מאוחר אשר אף פעם"

"אלו ימים נוראיים, שמהם עלינו לצאת מחוזקים ומאוחדים", אמר גנץ בפתח נאומו, "עמדתי כאן לפני כמה שבועות ואמרתי שאנחנו עלולים להגיע למלחמת אחים ושנתניהו יישא באחריות. אני מברך על החלטתו לעצור. טוב מאוחר מאשר אף פעם. אני מתכוון להגיע לחדר להידברות בלב פתוח ונפש חפצה.לא במטרה להכניע, אלא במטרה להצליח! אנחנו נתייצב מיידית בבית הנשיא נושיט את ידנו. אני קורא לנתניהו להסיר את האיומים, האולטימטומים והאמירות הקיצוניות שמרחיקות אותנו מהיעד. לעצור הכל ולשלוח צוות לשם".

נתניהו וגלנט |

נתניהו וגלנט | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גנץ התייחס לסערת פיטורו של יואב גלנט לשר הביטחון יואב גלנט. "יש אחריות על ביטחון המדינה, והוא מימש אותה בדרך היחידה האפשרית. כך גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין. יש לנו אתגרים אסטרטגים אדירים – היחסים עם ארצות הברית, המאבק בגרעין האיראני, הטרור, הטיפטופים מעזה – זה לא הזמן להטיל פצצה על הדמוקרטיה הישראלית, לא העת לפטר את שר הביטחון ולתת פרס לאויבינו. אני קורא לנתניהו להשאיר אותו בתפקידו הקריטי.

לפיד: "אם החקיקה אכן תיעצר - אנחנו נכונים ללכת להידברות אצל הנשיא"

גם ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב להצהרתו של נתניהו להשהות את החקיקה. "אם החקיקה אכן תיעצר, עצירה אמיתית ומוחלטת. אנחנו נכונים ללכת להידברות אצל נשיא המדינה. אם הממשלה תבוא להידברות אמיתית והוגנת נוכל לצאת מנקודת השבר הזו חזקים יותר, מאוחדים יותר, ולהפוך את הרגע הזה לרגע מכונן בחיים המשותפים".

לפיד, "נתניהו איבד שליטה"

לפיד, "נתניהו איבד שליטה" צילום: Erik Marmor/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "עלינו לתת לנשיא לקבוע מנגנון הידברות ולסמוך עליו כמתווך הוגן. זה כל מה שדרשנו בחודשיים האחרונים: הידברות אמיתית, קונסטרוקטיבית, של מנהיגות שמוכנה לקחת אחריות".