רוטמן נחוש להמשיך ברפורמה: "זה מסוכן לדמוקרטיה"

ברקע הפגנות הענק ופיטורי שר הביטחון, יו"ר ועדת חוקה נחוש לכנס הבוקר את הוועדה בראשותו להשלמת ההצבעות על החוק לבחירת שופטים | הוועדה תתכנס ב-8:00

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/03/23 07:48 ה בניסן התשפג

רוטמן נחוש להמשיך ברפורמה: "זה מסוכן לדמוקרטיה"
שמחה רוטמן, נחוש להמשיך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשיך בחקיקה: בעוד הקואליציה חלוקה בכל הנוגע להמשך חקיקת הרפורמה המשפטית וההתייעצויות שערך הלילה ראש הממשלה נתניהו, נחוש יו"ר וועדת חוקה להמשיך בחקיקת הרפורמה. הבוקר תתכנס הוועדה להשלמת ההצבעות להכנת החוק לבחירת שופטים בקריאה שניה ושלישית.

רוטמן נחוש להמשיך - הוועדה תכונס הבוקר

על רקע אירועי הלילה ופיטורי שר הביטחון, התראיין הבוקר רוטמן ל"רשת ב" ואמר: "אם תהיה כניעה לדבר הזה, כל פעם שתוצאות הבחירות לא ימצאו חן בעיני מישהו - הוא ירד לאיילון, יעשה קומזיץ ונגמר הסיפור. לא יהיו בחירות בישראל, זה מסוכן לדמוקרטיה".

אמש לאחר חצות, עצרה ועדת חוקה את דיוניה ורוטמן הכריז על המשך הדיונים הבוקר, בטוויטר כתב רוטמן: "ועדת החוקה השלימה היום את ההצבעות על ההסתייגויות והרביזיות לתיקון לחוק יסוד השפיטה לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. לאחר שהושלם הדיון בוועדת הכנסת בטענת נושא חדש, הדיון בוועדה יתחדש מחר ב- 8:00 בבוקר במהלכו יוצבע על נוסח החוק הסופי לקריאה שניה ושלישית. לילה טוב".

וועדת חוקה

וועדת חוקה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרים בליכוד יסכימו לעצירת החקיקה

בעוד רוטמן נחוש להמשיך בחקיקה, בקואליציה והממשלה נשמעים גם קולות אחרים, שאומרים שיתמכו בנתניהו במידה ויחליט לעצור את החקיקה. בין היתר כתב אמש השר שיקלי: "צריך להודות, ביושר - טעינו בניווט! זה קורה גם לנווטים המנוסים והטובים ביותר. טעינו, לא בזיהוי הצורך הבוער ברפורמה, היא חיונית מאי פעם, אלא באופן ביצועה".

גם השר מיקי זוהר כתב דברים דומים: "הרפורמה במערכת המשפט היא נחוצה וחיונית, אבל כשהבית בוער, לא שואלים מי צודק אלא שופכים מים ומצילים את יושביו. אם ראש הממשלה יחליט לעצור החקיקה כדי למנוע את הקרע שנוצר בעם, אנחנו חייבים לתמוך בעמדתו".