"אני לא יושב שם סתם": הרמיזה של גפני לנתניהו

יושב ראש ועדת הכספים וראש הממשלה נתניהו טרם הגיעו להסכמות בנוגע לסכומים שיגיעו לחינוך החרדי | בראיון ל"יתד נאמן" אומר גפני: "הוא הבין את העניין ואמר למזכיר הממשלה שאנחנו צודקים, זה כמובן לא מספק אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/23 09:44 י באדר התשפג

"אני לא יושב שם סתם": הרמיזה של גפני לנתניהו
משה גפני, צילום: דני שם טוב

לפני שבוע אישרה הממשלה את תקציב המדינה לשנתיים הבאות על מנת להעביר את דיוני התקציב לכנסת. אך למרות שהתקציב עבר בממשלה, לא כל הגורמים בקואליציה מרוצים מהתציב שעבר. אחת המאוכזבות היא מפלגת יהדות התורה שעל פי ההסכמים הקואליציונים הייתה אמורה לקבל סכומים גבוהים יותר עבור החינוך החרדי.

"תחנת ביניים חשובה": הכח של גפני נגד נתניהו

בראיון לביטאון המפלגה, "יתד נאמן", אמר יושב ראש ועדת הכספים על הפגישה שלו עם נתניהו: "הוא בהחלט הבין את העניין ואף אמר למזכיר הממשלה כי אנחנו צודקים, זה כמובן לא מספק אותנו ואנחנו ממתינים לתשובתו כפי שסוכם בפגישה". גפני הוסיף עקיצה והזכיר: "ועדת הכספים צריכה לאשר את התקציב וזו תחנת ביניים חשובה, אני לא יושב שם סתם".

גפני ונתניהו

גפני ונתניהו צילום: Miriam Alster/Flash90

נזכיר כי במסגרת המשבר אמר אמש (ה') גורם במפלגה לחדשות כיפה כי במפלגה מאבדים סבלנות. "זאת חוצפה גדולה, הוא מפר את ההסכמים וההתחייבויות. הקואליציה אינה חד צדדית ושיחפש אותנו אחר כך בכנסת" אומר אותו גורם, ומוסיף: "הוא שוכח מי העביר לו 40 מיליון שקל למעונות ראש הממשלה בוועדת כספים, גפני לא פראייר".

"היחסים בין נתניהו וגפני רעועים"

מוקדם יותר השבוע, כבר היה ברור שישנה מתיחות בין יהדות התורה וראש הממשלה סביב סוגיית התקציב לחינוך החרדי. כבר אז ביהדות התורה זעמו על גרירת הרגליים וגורם במפלגה אמר לחדשות כיפה כי "היחסים בין נתניהו וגפני רעועים". נתניהו הבטיח כי הוא עצמו יטפל בנושא ויביא לפתרונו אך נראה כי טרם הושגו הסכמות בנוגע לכסף שיגיע לחינוך החרדי.