סדקים? "נתניהו התעלם": אחרי אישור התקציב - דגל התורה וגפני יקיימו התייעצות מיוחדת

ביום שישי האחרון עבר תקציב המדינה, אך סיעתו של יושב ראש ועדת הכספים לא מרוצה | בעיתון "יתד נאמן" נכתב כי נזנחו ההסכמים בנוגע לתקציב התחבורה הציבורית, תקצוב מלא של מוסדות הפטור וההשוואה המלאה של התנאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/23 08:13 ה באדר התשפג

"נתניהו התעלם": אחרי אישור התקציב - דגל התורה וגפני יקיימו התייעצות מיוחדת
משה גפני, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פוסט-תקציב: אחרי אישורו של תקציב המדינה ביום שישי האחרון, ביקורת חרדית מתוך הקואליציה. דגל התורה, הסיעה בראשות ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, זועמת על אישור התקציב וטוענת כי הופרו בו ההבטחות וההסכמים הקואליציוניים שלה.

"נושאים שסוכמו במפורש לקראת ישיבת הממשלה"

בביטאון "יתד נאמן", המזוהה עם דגל התורה, נכתב כי ראש הממשלה נתניהו "התעלם" מנושאים שסוכמו עם סיעתו של גפני וכן כי "רכבת ישראל ביצעה עבודות חשמל תוך חילול שבת מחפיר". נזכיר כי בדיוק לפני חודש שר השיכון גולדקנופף שלח מכתב תקיף ודרש לבטל את עבודות הרכבת בשבת, מה שלבסוף הגיע לסיכום שקט עם רגב שנשמר, עד לרגע זה.

ישיבת הממשלה, התקציב רחוק מלעבור

ישיבת הממשלה | צילום: mit Shabi/POOL

"על כמה נושאים שנחתמו והובטחו בהסכמים הקואליציוניים עדיין לא ניתן מענה בהתאם, כמו בתקצוב מלא של מוסדות הפטור וההשוואה המלאה של התנאים, תקציב התחבורה הציבורית ועוד, נושאים שסוכמו במפורש לקראת ישיבת הממשלה עם ראש הממשלה אך נתניהו התעלם ולא הביא זאת לישיבת הממשלה והם לא נכנסו לתקציב שאושר. בהתאם לכך תקיים היום סיעת דגל התורה התייעצויות נוספות ותקים צוות לבחינת ההסכמים הקואליציוניים בדרישה למימושם", נכתב בעיתון.

סמוטריץ': "תקציב מרוסן ואחראי"

שר האוצר סמוטריץ' אמר לאחר אישור התקציב: "הקמנו יחד ממשלה לפני פחות מחודשיים, ולכל אחד מהשותפים בממשלה יש תוכניות עבודה גדולות ורחבות. היום הזה עשינו צעד ראשון וחשוב בכיוון הנכון. היום העברנו בממשלה תקציב דו שנתי ותכנית כלכלית וזהו צעד טוב למדינת ישראל, טוב לכלכלת ישראל וטוב לאזרחי ישראל".

עוד הוסיף סמוטריץ': "בתקציב המוצע אנחנו רואים לנגד עינינו את המעמסה הגדולה המונחת על כתפי אזרחי ישראל ועמלנו רבות כדי להיאבק ביוקר המחיה המקשה על כל אזרח ואזרחית בישראל. הגשנו תקציב מרוסן ואחראי ועמדנו במסגרות התקציב כפי שהצבנו לעצמנו, כנדרש בעת הזאת במים הסוערים של הכלכלה העולמית".

ראש הממשלה נתניהו לאחר אישור התקציב: