סמוטריץ' מגיב לסערת אבי חימי: "השחיתות מגיעה גם למקומות האלה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מגיב לפרשת אבי חימי ומסביר את נחיצות הרפורמה במערכת המשפט: "הפרשייה האומללה שנחשפה אתמול שמוכיחה כמה השיטה הנוכחית פשוט לא עובדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/23 20:40 ט בשבט התשפג

סמוטריץ' מגיב לסערת אבי חימי: "השחיתות מגיעה גם למקומות האלה"
סמוטריץ' היום, צילום: דמקה הפקות

פרשת חימי: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (ג') לפרשה ואמר בכנס מנהלי הציונות הדתית: "הפרשיה האומללה שנחשפה אתמול מוכיחה כמה השיטה הנוכחית פשוט לא עובדת. כשממנים שופטים בחדר החשוך, בדילים בקומבינות, בעסקעות מושחתות, אז השחיתות מגיעה גם למקומות האלו".

צפו בדברים המלאים של סמוטריץ':

"הקב"ה מזמן לנו עוד ועוד הזדמנויות"

"שופטים במדינת ישראל" אומר סמוטריץ',  משפיעים מאוד מאוד על עתידה של מדינת ישראל, על ערכיה, והם צריכים להיבחר בהליך פומבי עם שימוע, בהרכב וועדה שאין בו קומבינות ואינטרסים. אתם מבינים מה זה שעורכי דין מהפירמות הגדולות שמופעים לפני שופטים, הם אלה שגם יקבעו את עתידם של השופטים שהם מופיעים בפניהם, האם הם יקודמו או לא יקודמו, ימונו או לא ימונו. אז הקב"ה מזמן לנו עוד ועוד הזדמנויות להוכיח לחברה הישראלית שהשיטה הנוכחית עקומה, ושאנחנו מתקנים ומיישרים והפוכים את מדינת ישראל בעז"ה ליהודית יותר, לציונית יותר, לדמוקרטית יותר. טובה יותר לכלכלה".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם חבר הכנסת שמחה רוטמן הגיב לפרשה ואמר בראיון ל"חדשות13": "פרשת אבי חימי היא ההוכחה הטובה ביותר לדרישה היסוד שלנו בהצעת החוק לתיקון מערכת המשפט: יש להוציא את לשכת עורכי הדין מהוועדה לבחירת שופטים".