מכבים שריפות: חברי הקואליציה מבטיחים ובליכוד נאלצים לפזר הבהרות

לאחר הצעת החוק של משה גפני שקבעה הפרדה מגדרית במעיינות רשות הטבע והגנים, בליכוד נאלצו להבהיר שהסטטוס קוו יישאר. אבל מאז הוקמה הממשלה נאלצים בליכוד פעם אחר פעם להבהיר לאחר התבטאויות חברי הקואליציה | רשימת ההבהרות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/01/23 22:59 ב בשבט התשפג

מכבים שריפות: חברי הקואליציה מבטיחים ובליכוד נאלצים לפזר הבהרות
נתניהו, הבהרה אחר הבהרה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כאב ראש לנתניהו: עמית סגל סיכם את זה בצורה הטובה ביותר. בתגובה להתקפלות של שר התרבות והספורט בנוגע לתקצוב מיזם שבת ישראלית כתב סגל: "קלאסי: לאחר תשלום מקסימום המחיר הציבורי, שום דבר לא ישתנה. אמור המון ועשה מעט". ואכן מאז הוקמה הממשלה, נתניהו נאלץ פעם אחר פעם לצנן, להסביר ולהבהיר את האמירות השנויות במחלוקת של חברים בקואליציה שלו. רשימת ההבהרות לפניכם.

גפני הציע הפרדה במעיינות, בליכוד הבהירו: "הסטטוס קוו יישמר בקפדנות"

רק היום (ג') עוררה סערה הצעת החוק של משה גפני בנוגע להפרדה מגדרית במעיינות ציבוריים. על פי הצעת החוק של גפני, ההפרדה בין גברים לנשים לא תעשה רק בחופים הנפרדים אלא גם בחלק מהמעיינות אותם מפעילים רשות הטבע והגנים.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "במדינת ישראל ישנם לפחות 20 אחוז מהאוכלוסייה מכל הדתות, שמטעמי דת נמנעים מרחצה במקומות שאין בהם שעות רחצה נפרדות, לגברים ולנשים. עקב כך, נמנע מאוכלוסייה זו לבקר ולהשתמש באתרי טבע שיש בהם מקומות רחצה. בתגובה נאלצו בליכוד להבהיר: "הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה יישמר בקפדנות, לרבות ברשות הטבע והגנים".

משה גפני

משה גפני צילום: Yonatan Sindel/Flash90

זוהר הצהיר, אחרי השיחה עם נתניהו יצאה ההבהרה

לאחר הסערה שעורר שר התרבות והספורט סביב מיזם "שבת ישראלית", נערכה שיחה בינו לבין ראש הממשלה נתניהו בסופה השניים הבהירו כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד יימשכו כרגיל. 

בהודעה שיצאה מאוחר יותר נכתב: "ראש הממשלה נתניהו שוחח עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר. בשיחה הובהר כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד יימשכו כרגיל. שר התרבות והספורט הבהיר כי הוא מבקש שהיוזמה לפעילויות תגיע מהגופים הממומנים ולא מהמשרד, מבלי כל פגיעה במימון עצמו ובתוכן הפעילות".

מיקי זוהר |

מיקי זוהר | צילום: Flash90

גולדקנופף דרש הפסקת עבודות בשבת, נתניהו ורגב הבהירו

כזכור, לפני מספר שבועות סערה הארץ לאחר מכתבו של השר גולדקנופף בו הוא דרש מהשרה רגב להפסיק את עבודות הרכבת בשבת לאלתר. בנסיון לפתור את המשבר במהירות, נפגש נתניהו עם רגב וביקש ממנה לטפל בבעיה.

בפגישה הבהירה השרה רגב כי העבודות בשבת נגעו לפיקוח נפש והיו חייבות להתבצע. השרה הסבירה כי עבודות החשמול יתבצעו כסדרן, וגם עבודות שיש בהן פיקוח נפש. השרה אמרה בפגישה: "אין שום שינוי ממה שהיה, נשמר פה הסטטוס-קוו". 

מליאת הכנסת היום

מליאת הכנסת היום צילום: דוברות הכנסת

סערת חוק ההפליה והגינוי של נתניהו

הסערה הראשונה הייתה אולי החזקה מכולם. לאחר הצהרות חברי הציונות הדתית, השרה אורית סטרוק וחבר הכנסת רוטמן בנוגע לחוק ההפליה,גינה נתניהו פעמיים את הדברים והבהיר כי בממשלתו לא יופלו לרעה אנשי קהילת הלהט"ב.

נתניהו גינה אז את אמירתה של סטרוק ואמר: "דבריה של ח"כ אורית סטרוק אינם מקובלים עליי ועל חבריי בליכוד. ההסכמים הקואליציוניים לא מאפשרים להפלות לרעה להט"בים או לפגוע בזכויותיהם לקבל שירותים ככל אזרח בישראל. הליכוד יבטיח שלא תהיה שום פגיעה בלהט"בים או בזכויותיהם של כל אזרח בישראל".

סטרוק ורוטמן

סטרוק ורוטמן צילום: Flash90