נתניהו שוחח עם זוהר: "כל הפעילויות המתקיימות בשבת - יימשכו כרגיל"

בשיחה שקיים ראש הממשלה עם שר התרבות והספורט הובהר כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד - יימשכו ללא כל שינוי | השר הבהיר: "מבקש שהיוזמה לפעילויות תגיע מהגופים הממומנים ולא מהמשרד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/01/23 11:28 א בשבט התשפג

נתניהו שוחח עם זוהר: "כל הפעילויות המתקיימות בשבת - יימשכו כרגיל"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהודעה מטעמו של שר התרבות והספורט מיקי זוהר שפורסמה אמש, נכתב כי זוהר הנחה את צוות משרדו לבחון תכנית אשר מתקיימת גם בשבת ובכך לדבריו, "מפלה ציבור שומרי שבת שלם". לאחר שהבוקר (ב') ניסה זוהר להשיב לביקורת הרבה שספג - הגיעה ההודעה המשותפת ללשכת ראש הממשלה ומשרד התרבות והספורט.

לא תהיה פגיעה במימון עצמו ובתוכן הפעילות

בהודעה נכתב כי ראש הממשלה נתניהו שוחח עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר. בשיחה הובהר כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד יימשכו כרגיל. שר התרבות והספורט הבהיר מצדו, כי הוא "מבקש שהיוזמה לפעילויות תגיע מהגופים הממומנים ולא מהמשרד, מבלי כל פגיעה במימון עצמו ובתוכן הפעילות".

נזכיר כי בהודעתו אמש כתב השר: "המשרד בראשותי אינו מתערב בתכנים של גופים ממומנים אך יחד עם זאת ההחלטה של הממשלה הקודמת לגבי פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות של השר זוהר והשמירה על הסטטוס קוו. לכן, הנחה השר את צוות משרדו לבחון את התוכנית מחדש. מיותר לציין כי מוזיאונים ימשיכו להיות פתוחים בשבת אך לא במימון המשרד".