צרחות בדיון על הרפורמה המשפטית - המיקרופונים של חברי האופוזיציה כובו

הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין הגיע הבוקר לכנסת לדיון הראשון לקראת השינויים הדרמטיים - הדיון היה סוער ויו"ר הוועדה חבר הכנסת רוטמן כיבה את המיקרופונים של חברי האופוזיציה | כך תקודם הרפורמה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/01/23 11:27 יח בטבת התשפג

צרחות בדיון על הרפורמה המשפטית - המיקרופונים של חברי האופוזיציה כובו
הדיון בוועדה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מהומה בוועדת החוקה בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן בדיון הפתיחה על הרפורמה במערכת המשפט של השר יריב לוין: חברי האופוזיציה הפריעו לדבריו של יו"ר הוועדה ובתגובה הונמכו המקרופונים באולם הוועדה

מספר רב של חברי כנסת מיש עתיד הוצאו מאולם הוועדה, והתרעמו על הנמכת המיקרופונים. חבר הכנסת בליאק זעם: "הורסים את מערכת המשפט, הורסים את הדמוקרטיה הישראלית, לא תשתיקו את האופוזיציה"

לוין ורוטמן

לוין ורוטמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היו"ר חבר הכנסת רוטמן הורה להחזיר את המקרופונים והבהיר בתגובה לטענות כי חברי הוועדה נשמעים היטב בשידור ובפרוטוקול הישיבה: "כשהמקרופונים מונמכים התוצאה היא שכולם שומעים אתכם בחדר הוועדה ובבית. אחזיר את המקרופונים ברגע שלא תהיה קקפוניה של צעקות".

כך תקודם הרפורמה במערכת המשפט

בתחילת הדיון רוטמן פירט את דרך קידום הרפורמה: "ועדת החוקה בראשותי תקיים דיוני עומק בנושאי הליבה של מערכת המשפט. כולם יישמעו, בנחת ולעומק ויתבקשו לחוות את דעתם לשאלות ולסוגיות שיוצגו להם על ידי ועל ידי חברי הוועדה. כשנחוש שבשלה העת להתקדם לכיוון נוסחים ופתרונות נעשה זאת, אולם רק אחרי שהדיון ימוצה.

אני מזמין כמובן את כל חברי הכנסת, מכל המפלגות, המעוניינים להיות שותפים בתהליך של הידברות ושל שיח על התוכנית להשבת הצדק למערכת המשפט, להגיע לחדר הוועדה, להיות נוכחים בדיונים. להשאיר, לפחות בנושא זה את הציניות בחוץ, ולקיים דיון פתוח ומעמיק.

אני מבקש מכל אחד מחברי הכנסת שסבור שיש מומחה או בעל דיעה שחשוב שדעתו תישמע, לפנות למנהל הוועדה, מר איל קופמן, ולבקש שהמומחה יוזמן ושדעתו תישמע. נקיים פה סדרה ארוכה של דיונים, חמישה ימים בשבוע, כדי שנקיף את הסוגיות ונוודא שמלאכת החקיקה שתתבצע בסופו של דבר תיעשה אחרי דיון ציבורי ומקצועי מעמיק ויסודי.