פרסום ראשון מאות מנהלי בתי ספר נגד נתניהו ואבי מעוז: "לא ניתן לעמדות חשוכות להכתיב את סדר היום"

בצל ההסכמות עם אבי מעוז והסמכויות הרבות שניתנו לו, מנהלי בתי ספר במכתב פומבי לראש הממשלה העתידי: "אבי מעוז מביע בפומבי את דעותיו הגזעניות, הלהט"בופוביות, החשוכות, והקיצוניות ביותר ופוגע בקהילות שלמות וזהויות נרחבות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/12/22 19:06 ט בכסלו התשפג

מאות מנהלי בתי ספר נגד נתניהו ואבי מעוז: "לא ניתן לעמדות חשוכות להכתיב את סדר היום"
אילוסטרציה, צילום: David Cohen/Flash90

לאחר הסיכומים של נתניהו עם יושב ראש נעם אבי מעוז, הביקורת מסרבת להירגע. על רקע העברת "הרשות לזהות לאומית יהודית" לאחריותו של מעוז ממשרד החינוך עולה חשש אצל מנהלים רבים כי מעוז יתערב בתכני החינוך הליברליים. במכתב שמתפרסם כאן לראשונה, יותר מ-180 מנהלי בתי ספר קוראים לנתניהו לבטל את ההחלטה.

"נתייצב ונעמוד איתן לשמירה על הדמוקרטיה"

המנהלים כתבו: "אנחנו, מנהלות ומנהלי בתי ספר מרחבי הארץ ממגזרים ומאפיינים שונים, נתייצב ונעמוד איתן לשמירה על הדמוקרטיה שלנו ועל זכויות היסוד של אזרחיות ואזרחי המדינה בהתבסס על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו".

הם ממשיכים: "אנו מביעים בזאת את מחאתנו על הוצאת היחידה האחראית על תוכניות ושותפויות ממשרד החינוך והעברתה לתחום האחריות של אגף שבראשו יעמוד אבי מעוז ממפלגת נעם אשר מביע בפומבי את דעותיו הגזעניות, הלהט"בופוביות, החשוכות, והקיצוניות ביותר אשר מבטלות, מפלגות, משסעות ופוגעות בקהילות שלמות וזהויות נרחבות בחברה הישראלית".

"לא ניתן לעמדות חשוכות להכתיב את סדר היום בבתי הספר שלנו"

הם מסיימים: "לא נישאר אדישים למצב! נמשיך להנהיג שיח הומניסטי ופלורליסטי מתוך אמונה שזו אחת המטרות העיקריות שלנו בתור אנשי חינוך, בתור מנהיגות.ים ובתור בני אדם. נוסיף לחשוף את תלמידינו לתכנים העוסקים בחופש, שוויון, אהבת האדם, זכויות אדם, קבלת האחר והיכרות עם כל האוכלוסיות שהן מרכיביו של פסיפס החברה הישראלית והחברה האנושית. לא ניתן לעמדות חשוכות להכתיב את סדר היום בבתי הספר שלנו ואנו קוראים וקוראות לשינוי ההחלטה באופן מיידי". כאמור, על המכתב חתמו כבר יותר מ-180 מנהלי בתי ספר, והוא פתוח להמשך חתימות.