משבר אמון: שיחת הצעקות בין דרעי לנתניהו

יו"ר ש"ס נפגש עם ראש הממשלה המיועד וטען כי הליכוד מנהל את המשא ומתן בצורה כושלת בעקבות רצונם לשנות את הסיכומים שהושגו בין המפלגות

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/22 20:31 ד בכסלו התשפג

משבר אמון: שיחת הצעקות בין דרעי לנתניהו
דרעי עם נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשא ומתן הקואליציוני נמשך ונראה כי המכשול העיקרי בהקמת הממשלה הוא המשא ומתן בין הליכוד והציונות הדתית שאינה מתפשרת על דרישותיה המוקדמות. יו"ר ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי, מתחיל לאבד את סבלנותו בעקבות המפגש המתוח בינו לבין יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו.

דרעי: המו"מ מנוהל בצורה כושלת, נתניהו ולוין: לא תלוי בנו

על פי הדיווח של הכתב הפוליטי של כאן התאגיד הציבור הישראלי, מיכאל שמש, במהלך המפגש עם נתניהו דרעי כעס וצעק על יו״ר הליכוד כשברקע הליכוד מורח את מינוי יו״ר הכנסת ולא מקדם באופן ממשי את השיחות מול השותפות. לטענת דרעי, הליכוד מנהל את המשא ומתן בצורה כושלת וביקשו מש״ס לוותר ולוותר בלי שום התקדמות. נתניהו ולוין טענו כי זה לא תלוי בהם אלא בסמוטריץ׳.

עוד עולה מהדיווח כי דרעי לא קיבל את טענתם ולפי גורמים בש״ס יש משבר אמון גדול בין דרעי לראש הממשלה המיועד אחרי שהליכוד מבקש בכל הזדמנות לשנות את הסיכומים שהושגו בין המפלגות. בן היתר בש"ס כועסים על הוויתור על משרד הנגב והגליל שלא סייע באופן ממשי לקדם את השיחות ודרישות ויתור נוספות שהגיעו ביממה האחרונה מהליכוד.

נתניהו עם סמוטריץ ודרעי

נתניהו עם סמוטריץ ודרעי צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

בן גביר נגד סמוטריץ': "יש סיעות שמתנגדות להחלפת יו"ר הכנסת"

בין המאשימים את הציונות הדתית במצב שבו המשא ומתן הקואליציוני תקוע הוא יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר. במהלך ישיבת הסיעה, תקף בן גביר את סמוטריץ' ואת מפלגתו עקב סירובם לתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת.

"הטרור לא מחכה לנו, האלימות לא מחכה לנו, האנרכיסטים פועלים בשטח. אין זמן, חייבים להתחיל בהליכים להקמת ממשלה. אני מבין שיש סיעות מהקואליציה העתידית שלא רוצות לתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת וזו טעות קשה. אני קורא לכל סיעות הקואליציה העתידית להודיע כבר היום על תמיכה בהחלפת יו"ר הכנסת", אמר יו"ר עוצמה יהודית.

בן גביר

בן גביר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "נמשיך לנהל משא ומתן עם הליכוד, נמשיך לדון בסוגיות שחשובות לנו אבל וזה אבל גדול מוכחים להתחיל בתהליך, מוכרחים לנהל את מדינת ישראל וזה מתחיל כאן בכנסת. החלפת יו"ר הכנסת זהו הצעד הראשון והחשוב ואסור לבזבז זמן יקר. יותר משנה וחצי חכינו לרגעים האלה שאנחנו יכולים למשול, בואו נמשול".