מתקרבים לחתימה: אלו התיקים שש"ס תקבל

ראש הממשלה המיועד נפגש עם יו"ר ש"ס והשניים התקדמו לעבר חתימה על הסכם קואליציוני | מסתמן: דרעי יקבל את תיקי הבריאות והפנים ויעקב אביטן ממפלגתו יחזור למשרד הדתות

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 23/11/22 17:47 כט בחשון התשפג

מתקרבים לחתימה: אלו התיקים שש"ס תקבל
דרעי עם נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מרכיבים ממשלה: בעוד המשא ומתן הקואליציוני בין יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לבין ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הגיעו שוב למבוי סתום, יו"ר ש"ס, אריה דרעי ומפלגתו מתקרבים לחתימה על ההסכם הקואליציוני.

דרעי נפגש הערב (ד') עם נתניהו והשניים סיכמו כי ש"ס תקבל את תיק הפנים ואת תיק הבריאות, וכעבור שנתיים דרעי יעבור לכהן כשר האוצר. בנוסף יו"ר ש"ס ימונה לממלא מקום ראש הממשלה. חברו למפלגה, יעקב אביטן יחזור למשרד לשירותי דת ויכהן כשר הדתות.

סמוטריץ' קרא לנתניהו להקים ממשלה באופן מיידי - כך ענו לו בליכוד

כאמור, אחרי נסיגה במשא ומתן בין יו"ר הליכוד נתניהו לשאר השותפים בגוש הימין, הבוקר לאחר הפיגוע, קרא סמוטריץ׳ לנתניהו לכנס את כל ראשי הסיעות על מנת להקים ממשלת ימין באופן מיידי.

יו״ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ כתב בטוויטר: "הטרור הערבי הרצחני מתדפק על דלתנו, חייבים להקים ממשלה לאומית מיד! אני קורא לראש הממשלה המיועד נתניהו לכנס את ראשי הסיעות כדי להגיע להסכמות ולהקים באופן מידי ממשלת ימין שתעשה שינוי אמיתי ותחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

קיימת הצעה הוגנת לכל השותפים וזה הזמן להוכיח מנהיגות

זמן קצר לאחר מכן קרא בכיר הליכוד יואב קיש להקמת ממשלה ואמר כי ההצעות שקיבלו השותפות הן הוגנות, "בוקר קשה, מצב המדינה לא מאפשר גרירת רגליים. קיימת הצעה הוגנת לכל השותפים וזה הזמן להוכיח מנהיגות וכבר היום להודיע על הקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו. המציאות הבטחונית מחייבת, ישראל צריכה ממשלת ימין עכשיו".