בחירות 2022

שקד והנדל לקראת פיצול? "כשלא עוברים את אחוז החסימה מתחילים התככים"

לא רגוע במפלגת הרוח הציונית, שרת הפנים איילת שקד שמעוניינת בחיבור עם הבית היהודי כבר לא שוללת היפרדות משר התקשורת יועז הנדל, גורם במפלגה לכיפה: "זה אף פעם לא היה חלק"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/09/22 13:12 יב באלול התשפב

שקד והנדל לקראת פיצול?  "כשלא עוברים את אחוז החסימה מתחילים התככים"
שקד עם הנדל, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לפני חודש וחצי הקימו שר התקשורת יועז הנדל ושרת הפנים איילת שקד את מפלגת הרוח הציונית, אבל הניסוי לא מראה סימני התאוששות וכבר חודש שלם לא עברו השניים את אחוז החסימה. כעת שקד מנסה להביא לאיחוד עם הבית היהודי בראשות יוסי ברודני, מהלך שיכול להביא לפיצוץ בינה לבין הנדל. 

המועמדים בחוסר וודאות והחשש של יועז הנדל

שקד מנסה לפנות לקהל הדתי לאומי באמצעות חיבור עם ברודני שמזוהה עם המפד"ל, אבל הנדל חושש מחיבור כזה שיגרום לברודני להשלים לנתניהו את האצבע ה-61, כך על פי גורם ברוח הציונית. הגורם מספר על כאוס מוחלט בכל הנוגע לרשימה לכנסת שיכולה להשתנות בגלל איחוד עם ברודני, המועמדים בחוסר וודאות לגבי המקום שלהם ברשימה לכנסת הבאה, מה שיוצר תסכול. 

גורם נוסף ברוח הציונית ששוחנו איתו מצביע על בעיה מתמשכת: "זה אף פעם לא היה חלק בין שקד להנדל, בין היתר בשל סוגיית התמיכה בנתניהו שם שקד יותר קרובה לגוש הימין, וכשלא עוברים את אחוז החסימה מתחילים התככים". נציין כי במפלגה מכחישים את כל הפרסומים על פיצול בין הנדל לשקד. 

השבוע אמרה שקד לכיפה כי היא עובדת על חיבור עם הבית היהודי וכי הם המפלגה הנכונה עבור הציבור הדתי לאומי, "יש הרבה אנשי ימין ערכי ואחראי שאין להם למי להצביע ומחפשים בית, אנחנו מפלגה שרצה עד הסוף ומייצגת את כולם. עוד שבוע שבועיים נעבור את אחוז החסימה. יצטרפו אלינו עוד כוחות משמעותיים ורוב המגזר הדתי ימצא את ביתו ברוח הציונית". 

שקד בראיון לחדשות כיפה